• 2

Srbi na ovaj dan troše milione, kupuju od igle do lokomotive: Danas je praznik šopingholičara

Ovogodišnji Dan samaca – neformalni potrošački praznik u Kini za koji se 2009. dosetio prvi čovek "Alibabe" Daniel Zang, dolazi u osetljivom trenutku za svetsku trgovinu

  • 2
Kupovina preko interneta

Foto: Shutterstock

Kineski internet trgovac "Alibaba" danas će pokušati da obori prošlogodišnji rekord od 38,4 milijarde dolara  u najvećoj onlajn prodaji na svetu.

Danas 11. novembra, tržišni analitičari će sav fokus prebaciti na Kinu, gde se očekuje da kupci potroše desetine milijardi dolara na raznorazne proizvode - od hrane do luksuzne robe, tokom ovogodišnjeg Dana samaca.

Reč je o onlajn prazniku za šopingholičare, koji bi trebalo da ispuni očekivanja ove godine, jer se Kina oporavlja od posledica pandemije kovid-19 po ekonomiju. Dan samaca je ujedno i najveći festival onlajn kupovine na globalnom planu, koji se baš u toj zemlji održava svakog 11. novembra.

Tada se u svom punom svetlu prikazuju e-trgovci kao što su Alibaba, JD.com i Pinduoduo, koji kupcima nude dobre popuste. I dok svet i dalje pati zbog korona krize, Kinezi se vraćaju u normalu, a ostaje pitanje da li će sustići ili čak nadmašiti prošlogodišnji rekord po potrošnji.

Naime, Kinezi su 2019, na Dan samaca, potrošili 38,4 milijarde dolara na Alibabinim platformama za onlajn prodaju Tmol i Taobao. Analitičari očekuju da će kineski potrošači više trošiti na uvozne proizvode i strane luksuzne brendove, jer tamošnji turisti ove godine nisu mogli da kupuju u inostranstvu.

Očekivanja su velika, jer istraživanje jedne konsultantske kuće pokazuje da je čak 86 odsto Kineza spremno da potroši isto, ako ne i i više nego prošle godine, na isti dan. Zanimljivo je i da su u proteklih šest meseci, bogate kineske porodice masovno trošile, a pretpostavlja se da će sutra planuti elektronika i proizvodi vezani za zdravlje.

Alibaba i JD.com, dve najveće kompanije za e-trgovinu u Kini, nude popuste još od 21. oktobra. Neki brendovi i trgovci koji su snizili cene, zahvaljujući tome su inkasirali desetine miliona dolara samo nekoliko sati nakon što je počela rasprodaja.

Ni Građani Srbije nisu propustili šoping groznicu zbog čega carinici i poštanske kompanije u našoj zemlji imali pune ruke posla, a i sam udeo u onlajn plaćanju bio je konstantno veći.

Sagovornici Telegraf Biznisa su saglasni da naši sugrađani i te kako koriste popuste za Dan samaca, pa tako prave i veću gužvu naručenim paketima, ali i troše više.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Viktor

    Srbi ne trose milione jer ih nemaju... Mi smo beda koja vise nista sem cene ne gleda. Eto gde smo trenutno zavrsili a i bicemo tu do daljnjeg.

  • Prc

    Da bilo bi kupovine da nam nisu uveli šiping cenu kao da naručujemo sa marsa

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke