• 0

Pančevci će se voziti u modernim i bezbednim autobusima: Uvodi se nov sistem naplate karata

Kompanija Pantransport je nabavila potpuno nov vozni park, u skladu sa svetskim standardima, tako da se stanovnici ovog grada voze kao građani najrazvijenijih zemalja Evrope

  • 0
Pantransport

Foto: Pantransport

Na hiljade ljudi iz Srbije svaki dan putuje iz jednog mesta u drugo, radi posla ili nekih drugih obaveza. U svemu tome, mnogima najveći problem predstavlja prevoz: organizacija, izgubljeno vreme, plaćanje goriva ili karte za autobus. Međutim, nove inicijative olakšavaju svakodnevno funkcionisanje.

Stanovnici Grada Pančeva će u narednom periodu moći da se voze moderno i bezbedno, kao što to čine građani razvijenih evropskih zemalja, istakao je za Telegraf Biznis Radomir Vidojević, direktor kompanije Pantransport.

Ovaj grad je iznedrio javno-privatno partnerstvo, kako bi Pančevci dobili moderne, bezbedne i čiste autobuse, a sistem vožnje i plaćanja je potpuno savremen, kao u najbogatijim zemaljama Starog kontinenta. U skladu sa vremenom u kojem živimo, kompanija je obezbedila i tzv. kovid redare.

  • Kako je došlo do ideje za uspostavljanje kompanije za lokalni prevoz u Pančevu?
  •  

 

Pantransport je proistekao iz projekta javno-privatnog partnerstva, koji je sprovela lokalna samouprava Grada Pančeva, gde su tri domaće kompanije izabrane na javnom konkursu i dobile koncesiju za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza na teritoriji grada Pančeva u narednih 25 godina.

  • Šta je po vašem mišljenju bio najveći iskorak za javni prevoz u Pančevu, kakav je bio i kakav je sada? Koje ste sve novine uveli?
  •  

 

Najveći iskorak je modernizacija javnog prevoza i nabavka potpuno novog voznog parka. Pančevo je u ovom trenutku jedini grad u Srbiji, gde su svi autobusi u sistemu javnog prevoza potpuno novi i ispunjavaju najviše standarde u pogledu niske emisije štetnih izduvnih gasova.

Građani Pančeva se voze u novim, besprekorno čistim, klimatizovanim autobusima i to je ono na šta smo izuzetno ponosni. U vremenu koje je prethodilo uvođenju privatnog partnera u posao, sistem javnog prevoza je bio u vrlo lošem stanju.

Hroničan nedostatak kvalitetnih autobusa i loša realizacija redova vožnje, doprineli su da korisnici javnog prevoza budu opravdano nezadovoljni i to je, verujemo, bio jedan od motiva lokalne samouprave u Pančevu da sprovođenjem postupka JPP-a i dodelom koncesije privatnom partneru, dugoročno obezbedi funkcionisanjesistema javnog prevoza.

Pantransport

Radomir Vidojević / Foto: Pantransport

  • Kolika je vrednost investicije i šta ste sve obezbedili putnicima?
  •  

 

Vrednost investicije do sada iznosi 9,1 milion evra i odnosi se na našu ugovornu obavezu da investiramo u nabavku 60 novih autobusa. U drugoj fazi realizacije ugovora, naša obaveza je da izgradimo novu autobusku stanicu, čija je vrednost oko 3 miliona. Naši putnici su realizacijom ove investicije dobili izuzetan kvalitet sistema javnog prevoza i sigurni smo da ih nikada nećemo izneveriti.

  • Da li ste uveli obuku za vozače novih autobusa?
  •  

 

Svi vozači su prošli kroz obuku za upotrebu novih autobusa i korišćenje savremenih sistema koji su ugrađeni u naša vozila. Moram da izrazim zadovoljstvo stepenom obučenosti i profesionalizmom naših vozača i da poručim korisnicima naših usluga da su u sigurnim rukama.

  • Šta se desilo sa nekadašnjim radnicima ATP-a, sa obzirom na to da je ta firma prestala da postoji? Da li ste revidirali plate zaposlenima? Koliko ste radnika preuzeli?
  •  

 

Mi smo jedan deo nekadašnjih radnika ATP-a preuzeli, tačnije njih 90, i oni su, verujemo, zadovoljni uslovima rada i zaradama koje dobijaju. Zarade koje ostvaruju zaposleni su za najveći broj pozicija značajno veće nego što su bile kod našeg prethodnika.

Pantransport

Foto: Pantransport

Preostali radnici koji nisu želeli da nastave sa radom u novoj kompaniji dobili su otpremnine, a one su najvećim delom obezbeđene od koncesione naknade koju smo bili dužni da platimo.

  • Objasnite nam kako funkcioniše sistem koji ste implementirali za naplatu karata?
  •  

 

Mi smo po preuzimanju sistema javnog prevoza u Pančevu otpočeli sa uvođenjem sistema za izdavanje i naplatu elektronskih karata, odnosno savremenog sistema tiketinga i monitoringa. Uveli smo personalizovane čip kartice preko kojih korisnici dopunjavaju svoj kredit, biraju relaciju.

Takođe, nudimo mogućnost kupovine karata onlajn, npr. vremenskih karata i tome slično. Pančevci sada imaju apsolutno iste mogućnosti kupovine karata kao građani u razvijenim evropskim zemljama. Mogućnost zloupotrebe i

falsifikovanja svedena je na nivo statističke greške, a građani su sigurni da neće biti oštećeni i da će se putem validiranja njihovih voznih isprava beležiti svaka vožnja.

  • Kako kontrolišete mere koje se preduzimaju protiv kovida-19?
  •  

 

Shodno odlukama republičkog kriznog štaba za borbu protiv zarazne bolesti kovid-19, mi smo u obavezi da sprovodimo rigorozne mere u vozilima javnog prevoza i u objektima koje koristimo za pružanje staničnih usluga. Naši zaposleni su blagovremeno informisani o merama i obučeni su da ih primenjuju, a to znači da vode računa i o tome da li, recimo, putnici u autobusima imaju maske. Imamo i tzv. kovid redare.

Pantransport

Foto: Pantransport

  • Koliko je važna autobuska veza Beograd - Pančevo, imajući u vidu da ima ljudi koji svakodnevno putuju na posao od jednog do drugog grada?
  •  

 

Autobuska linija Pančevo-Beograd je saobraćajna žila kucavica i ogroman broj naših sugrađana svakodnevno koristi autobuski prevoz do Beograda i nazad. Mi smo se, ceneći ove okolnosti, sa posebnim senzibilitetom bavili ovom linijom i za nju smo opredelili jako kvalitetne i moderne autobuse Mercedes-Benz Intouro, kako bi našim putnicima pružili maksimalan komfor i udobnost.

  • Koliko će lokalne, najavljene investicije pomoći da se razvije grad, i samim tim da li vidite svoju ulogu u tome, jer će takođe biti povećana tražnja za međumesnim saobraćajem?
  •  

 

Dolazak svetski poznatih kompanija kao što su ZF i BROSE u Pančevo, nesumnjivo predstavlja zamajac budućeg razvoja grada Pančeva i ovog dela Srbije. Mi očekujemo da u tom lancu privrednog razvoja i povećanog broja putovanja i dnevnih migracija - ka i iz industrijske zone koja se stvara u Pančevu - imamo određene benefite, koji će se ogledati u povećanoj tražnji za prevozom. To otvara mogućnost za nove linije.

Video: U Pančevu se pravi prva specijalicovana Covid bolnica

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>