Odeća, kozmetika i nakit ove godine neće se naći ispod jelki, zamenili su ih ovi proizvodi
Kupcima prvenstveno važno kakav je proizvod, a ne njegova cena
Pandemija je uticala na izbor božićnih poklona koje kupuju Nemci. Naročito su traženi elektronski uređaji, ali i kuhinjski pribor, piše DW. Manje se prodaju odeća i kozmetički proizvodi – kome to treba kad skoro ne mrda iz kuće?
Pametni telefoni, računari, tableti – to su pokloni koje su najviše tražili mladi, koji su poslednje sate uoči uvođenja lokdauna proveli na glavnoj frankfurtskoj šoping ulici Cajl.
To znači da su u potpunosti u trendu, kaže za Dojče vele Norbert Hercog, stručnjak za tehničku robu najvećeg nemačkog instituta za istraživanje tržišta GfK. Još krajem novembra, na Crni petak (Black Friday), prodaja monitora se povećala za 76 odsto. Za 67 odsto je skočila i prodaja druge računarske opreme, poput tastatura ili miševa.
- U korona-vremenima želimo sve ono što nam je potrebno za rad od kuće - kaže Hercog. Velika potražnja je i za elektronskim uređajima za zabavu, koji bi, tokom lokdauna, trebalo da ulepšaju večeri na kauču.
Pri tom je kupcima prvenstveno važno kakav je proizvod, a ne njegova cena. Tako je bilo i prethodnih godina, tvrde stručnjaci.
- Pandemija je dovela do toga da ljudi opet znatno više slobodnog vremena provode kod kuće. Povlačenje u svoja četiri zida utiče i na izbor poklona - kaže Petra Zipic iz instituta GfK.
Tako je porasla potražnja za kuhinjskim priborom. U odnosu na prošlu godinu stopa rasta se povećala za 133 odsto, jer su ljudi počeli više da kuvaju kod kuće. Za 70 odsto je ove godine skočila i prodaja zamrzivača.
Prema podacima instituta GfK, više nego ranije se traže i proizvodi za zdravlje, velnes i higijenu. Traže se rerne na paru, ali i veš mašine koje parom uklanjaju viruse i bakterije sa odeće.
Konsultantska kuća Ernst&Young je na osnovu reprezentativne ankete objavila da Nemci ove godine nameravaju da daju u dlaku isto novca za poklone kao i prethodne godine – u proseku 281 evro.
Već godinama su na ceni i satovi i nakit. Ali, kako navode iz Udruženja prodavaca zlata, nakita i satova, već je i blaži lokdaun doveo do pada prodaje za oko 20 odsto.
Nakon pooštravanja mera u borbi protiv pandemije, mnogi zlatari pokušavaju da spasu posao – tako što stalnim mušterijama kamerom pokazuju šta sve imaju u vitrinama. Savetuju ih telefonom ili putem interneta, ili im nose robu na kućnu adresu.
Ali zapravo ništa ne može da zameni prezentaciju u radnji, kaže predsednik udruženja Joahim Dinkelman. „Razgledanje preko ekrana to ne može da zameni. Nakit je veoma emotivan proizvod, kupci žele da osete materijal i da posmatraju odsjaje svetlosti.“
Manje se prodaju i odeća i kozmetički proizvodi. Onima koji ne moraju svakog dana da idu na posao, više nisu toliko potrebne košulje ili šminka.
U ovoj godini se međutim probija potpuno drugačiji, vanvremenski trend: to je da ljudi jedni drugima više poklanjaju vreme, nego luksuznu robu. Čak i pojedini lajfstajl magazini to primećuju ovih dana – „Vreme umesto stvari“ često je bio moto 2020. godine.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
tea
mozda kod njih kvalitet,za nase uslove itekako je bitna cena.
Podelite komentar