• 0

Samo 1 odsto Japanaca slavi Božić: Ipak, danas cela nacija jede KFC piletinu. Ona je simbol praznika

Kompaniji je u Japanu 24. decembar, katolički Badnji dan, vreme kada imaju najveće gužve. Tada prodaju do deset puta više nego redovnim danima

  • 0
kfc

KFC brza hrana / Foto: Unsplash

Japanci se raduju Božiću ponajviše zbog tradicije, koju prvenstveno čini njihov omiljeni praznični obrok, a to je KFC kutija sa pohovanom piletinom, salata i torta.

U toj azijskoj zemlji, gde hrišćanska populacija ne broji više od 1 odsto, Božić nije zvaničan državni praznik. Većina firmi i državnih institucija radi normalno.

Pa opet, kako se približava Badnje veče (obeleženo juče), iznenađujuće veliki broj japanskog stanovništva se priprema da slavi ovaj praznik - tako što planira romantične izlaske, uživa u prazničnim ukrasima i priprema se za tradicionalnu božićnu večeru: naručenu hranu iz KFC-a.

- U Japanu je običaj da se za Božić jede piletina. Svake godine naručujemo pakovanje za zabavu i uživamo sa porodicom. Volimo i ukusnu piletinu, a i šareni tanjir koji dolazi uz nju - priča jedna Japanka.

Njena porodica nije među retkima koje Božićnu večeru provode uz pohovanu piletinu iz KFC-a. Sve više Japanaca praznike provodi baš uz ovo omiljeno jelo.

Svake godine, još od 1980-ih, velika statua pukovnika Sandersa, simbola KFC-a, obučenog u Deda Mraza, pozdravlja turiste i lokalce za vreme Božića. Prema nekim procenama, KFC u Japanu zaradi 63 miliona dolara, samo od 20. do 25. decembra.

Kompaniji KFC je u Japanu 24. decembar dan kada imaju najveće gužve i tada prodaju pet do deset puta više nego redovnim danima.

 

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

A post shared by ケンタッキーフライドチキン (@kfc_japan)

 

Da bismo bolje razumeli kako je pohovana piletina postala simbol Božića u Japanu, moramo da se vratimo unazad nekoliko decenija. Sve je počelo 1970. godine, kada je otvoren prvi KFC restoran.

Do 1971. godine, prvi KFC restoran u gradu Nagoji počeo je da dobija zahteve od stranih mušterija za božićnu ćurku. Ćurka nije uobičajeno jelo u Japanu, ali zahtevi su dolazili, i time su inspirisali novu kampanju 1974. godine - Božićna KFC večera. Ali, žitelji te zemlje su umesto ćurke na kraju dobili piletinu.

To je bio iznenadni uspeh i opstalo je za ovih 40 godina. Japanske porodice često čekaju u redu satima na Badnje veče da bi kupili večeru, koja se sastoji od izbora pržene piletine, salate i božićne torte. A, inače, piletina nije bila popularna u Japanu do dolaska KFC-a.

Video: List kao papir gde nastaje mašta: Japanski umetnik od lišća stvara nove svetove

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke