Samo 1 odsto Japanaca slavi Božić: Ipak, danas cela nacija jede KFC piletinu. Ona je simbol praznika
Kompaniji je u Japanu 24. decembar, katolički Badnji dan, vreme kada imaju najveće gužve. Tada prodaju do deset puta više nego redovnim danima
Japanci se raduju Božiću ponajviše zbog tradicije, koju prvenstveno čini njihov omiljeni praznični obrok, a to je KFC kutija sa pohovanom piletinom, salata i torta.
U toj azijskoj zemlji, gde hrišćanska populacija ne broji više od 1 odsto, Božić nije zvaničan državni praznik. Većina firmi i državnih institucija radi normalno.
Pa opet, kako se približava Badnje veče (obeleženo juče), iznenađujuće veliki broj japanskog stanovništva se priprema da slavi ovaj praznik - tako što planira romantične izlaske, uživa u prazničnim ukrasima i priprema se za tradicionalnu božićnu večeru: naručenu hranu iz KFC-a.
- U Japanu je običaj da se za Božić jede piletina. Svake godine naručujemo pakovanje za zabavu i uživamo sa porodicom. Volimo i ukusnu piletinu, a i šareni tanjir koji dolazi uz nju - priča jedna Japanka.
Njena porodica nije među retkima koje Božićnu večeru provode uz pohovanu piletinu iz KFC-a. Sve više Japanaca praznike provodi baš uz ovo omiljeno jelo.
Svake godine, još od 1980-ih, velika statua pukovnika Sandersa, simbola KFC-a, obučenog u Deda Mraza, pozdravlja turiste i lokalce za vreme Božića. Prema nekim procenama, KFC u Japanu zaradi 63 miliona dolara, samo od 20. do 25. decembra.
Kompaniji KFC je u Japanu 24. decembar dan kada imaju najveće gužve i tada prodaju pet do deset puta više nego redovnim danima.
Da bismo bolje razumeli kako je pohovana piletina postala simbol Božića u Japanu, moramo da se vratimo unazad nekoliko decenija. Sve je počelo 1970. godine, kada je otvoren prvi KFC restoran.
Do 1971. godine, prvi KFC restoran u gradu Nagoji počeo je da dobija zahteve od stranih mušterija za božićnu ćurku. Ćurka nije uobičajeno jelo u Japanu, ali zahtevi su dolazili, i time su inspirisali novu kampanju 1974. godine - Božićna KFC večera. Ali, žitelji te zemlje su umesto ćurke na kraju dobili piletinu.
To je bio iznenadni uspeh i opstalo je za ovih 40 godina. Japanske porodice često čekaju u redu satima na Badnje veče da bi kupili večeru, koja se sastoji od izbora pržene piletine, salate i božićne torte. A, inače, piletina nije bila popularna u Japanu do dolaska KFC-a.
Video: List kao papir gde nastaje mašta: Japanski umetnik od lišća stvara nove svetove
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.