• 33

Bus plus ide u istoriju, sutra tender za novog partnera

Od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata

  • 33
Autobus GSP pokrivalica

Foto: Mateja Beljan

 Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan sutra, najavljeno je na konferenciji u Starom dvoru na kojoj je rečeno da će se novi partner birati na period od 13 godina.

Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije.

- Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera, štiteći interese Grada - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

- Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra - rekao je Vesić i dodao da su za taj novac mogla da se izgrade dva vrtića.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Šta mora novi partner da ispuni?

Bus plus aparat maske

Foto: Beograd uživo

Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora zbog čega je, napomenuto je, Grad trpeo velike gubitke.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Stefan

    A popusti za ljude koji se često voze?

    0
    0

    Podelite komentar

  • Stefan

    A šta će nam još autobusa kada se danas niko njima ne vozi?

    0
    0

    Podelite komentar

  • Stefan

    Drugim rečima uzećete nove uterivače jer stari nisu dovoljno efikasni

    0
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke