Besplatno osiguranje, boravak u hotelu, jeftine karte: Šta je sve "na stolu" avio-prevoznika u 2021?
Košmarna 2020. godina zaustavila je prvu deceniju održive profitabilnosti avio-industrije. Pogođeni su svi sektori: od prevoznika, preko aerodroma do lizing kompanija, a sve je praćeno mnogobrojnim otkazima.
Milioni putnika su "u trenu" prestali da bukiraju letove, budući da su strože ili blaže blokade mesecima na snazi, a prevoznici taj manjak jedva podnose. Ova, 2021, trebalo bi da bude "prelazna godina". Još je rano pričati o vraćanju na nivo pre pandemije.
U najboljem slučaju, put koji predstoji biće neravan, napredak u povratku putovanjima zavisiće od brzine uvođenja vakcina, pristupa kapitalu, vladinih politika i nepredvidljivosti virusa, koji je još uvek nedokučiv.
Ipak, biće skokova, uključujući i prve komercijalne letove u svemir. Ali, usred svih nemira, na pomolu je i "rat cena", jer će niskobudžetne kompanije nastojati da niskim cenama namame putnike i sebi obezbede posao.
Avionski saobraćaj neće zabeležiti veliki podsticaj, sve dok vakcine ne budu primenjene toliko da stopa zaraze bude na minimalnom nivou. Nije lako stići do tog cilja, budući da veliki broj zemalja (mahom siromašnih) nema pristup vakcinama protiv kovida-19.
Sve u svemu, Majkl О'Liri, šef Rajanera, ovih dana pominje cene karata već od 9,99 evra za Evropu, a irski gigant je u četvrtak smanjio svoj raspored do marta ove godine, zbog i dalje prisutne neizvesnosti.
Jasno je da regularne avio-kompanije ne mogu da se "takmiče" sa ovako niskim cenama.
Ostale ideje kojima se privlače putnici jesu besplatan boravak u hotelima, ponude 2 za 1 i besplatno putničko osiguranje. Promocije putničkih propusnica prevoznika kao što je "China Eastern Airlines Corp", koja nudi neograničene letove po jedinstvenoj ceni, takođe su se pokazale popularnim.
Onlajn agenti nude ultrajeftina putovanja u Kinu, za Lunarnu novu godinu, koja je 12. februara 2021. godine. Kompanije koriste sve resurse da zarade od ruta, tj. letova, jer druge metode nisu prošle mnogo uspešno.
Ljudi žele da lete sa svrhom, ali bez mnogo peripetija, što će biti moguće tek kada kovid-19 bude na mizernom nivou - globalno. U 2021. biće potrebni znatno veći iznosi novca, a prodaja akcija i konverzija dugova poprimiće veći značaj dok kompanije pokušavaju da vrate bilans stanja.
Vlade svetskih zemalja će, kažu analitičari, i dalje imati važnu ulogu u spasavanju nacionalnih prevoznika, jer smo svedoci gašenja mnogih kompanija. Primer iz regiona je nedavno ugašen "Montenegro erlajns", a takvih je na desetine globalno - ili su zbrisane ili su otišle pod stečaj.
Video: Jedini avion u kojem možete da sedite u biznis klasi svaki dan, bez testa na koronu
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.