• 1
 ≫ 

Ima 53% alkohola i ukus vatre: Piće koje je zavladalo Kinom vredi više od Diznija i Koka-Kole

 ≫ 

Poznato je kao omiljeno piće Mao Cedunga, osnivača komunističke partije Kine i kao "piće diplomatije" kojim je dočekao amerilkog predsednika Ričarda Niksona 1972. godine

  • 1
limun Foto: Unsplash

Kada je američki diskontni lanac Kostko otvorio prve radnje u Kini u 2019. godini, nisu samo prženi pilići i skupocene tašne na sniženju očarale kupce. To je učinilo i vatreno piće "Kweichow Moutai" koje je prosto letelo sa polica čim bi ih prodavci napunili.

Iako cena od 209 dolara za pola litre ne zvuči preterano jeftino, kada je u pitanju ovo piće, jeste, jer ni na kom drugom mestu ne može da se nađe ni po približnoj ceni. Zato je svako ko je stigao, kupio ovo luksuzno piće.

Flaša ovog alkoholnog pića jedna je od voljenijih u Kini, pa i ne čudi što se tokom rasprodaje brzo rasprodalo. Čak i tokom pandemije kompanija koja ga proizvodi imala je uspešnu godinu i vrednost joj je skočila za 70 odsto.

Kompanija koja je pola u vlasništvu države, a pola u privatnom vlasništvu je najvrednija kineska kompanija vans sveta tehnologije i vredi više nego četiri najveće banke.

Procenjena na 421 milijardu dolara, ova komoanija vredi više nego Tojota, Dizni, Najki, pa čak i Koka-Kola. Zato se postavlja pitanje kako je moguće da kompanija koja posluje samo u jednoj zemlji bude toliko jaka. I može li ovo piće, koji zapadnjaci opisuju kao tečne žilete, da privuče i potrošače koji nisu iz Kine.

Najveća prednost ovog pića je u tome što je u pitanju nacionalno piće. U pitanju je bezbojno piće koje sadrži 53 odsto alkohola, a crveno bele flaše podsećaju na zastavu Kine.

Poznato je kao omiljeno piće Mao Cedunga, osnivača komunističke partije Kine i kao "piće diplomatije" kojim je dočekao amerilkog predsednika Ričarda Niksona 1972. godine. Sa istim pićem Psadašnji predsednik dočekao je Baraka Obamu.

Poznat je događaj iz 1974. godine, kada je državni sekretar Henri Kisindžer rekao Dengu Ksiaopingu, budućem kineskom lideru "Mislim da ako popijemo dovoljno ovog pića možemo sve da rešimo". Ovo piće je redovan "gost" na svim zvaničnim ceremonijama.

Danas je ovaj brend više statusni simbol, a mnogi ga ne kupuju da bi ga pili, već kao investiciju. Flaše iz ograničenih serija na aukcijama dostižu cenu od 40.000 dolara.

Video: Oborio Ginisov rekord: Ovaj prsten na sebi ima preko 12 000 dijamanata a teži čak 165 grama

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Goran

    18. januar 2021 | 14:18

    Pa svaki nas seljak pece rakiju te jacine od 20 do 22 grada

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>