Biznis o kom niko ne priča: Bez svadbi, slava i događaja oni praktično ne postoje. Kako je sada?
Jedan od zapostavljenih biznisa usred pandemije jesu cvećare, tačnije, reč je o rezanom cveću koje uglavnom kupujemo kada su neke specijalne prilike.
Sve i da je reč o sadnicama, poznato je da cvećare najviše novca uzimaju na račun rezanog cveća, a najviše se prodaju lale, ruže, gerberi, ljiljani, kale, iris, orhideje, karanfili.
Za lep i "bogat" buket kupci su spremni da plate i nekoliko hiljada dinara: i to uglavnom u danima kada su slave, ako idu na svadbe i razne proslave, kada su godišnjice, 8. mart, 14. februar itd.
S jedne strane, takvih okupljanja nije bilo u 2020, a sa druge strane - sve i da su kavaljeri želeli da obraduju svoje partnere, malo kome je bilo do cveća u proteklim mesecima.
Dodatni udar za cvećare bili su dani karantina, ili izmenjeno (kraće) radno vreme. Osim toga, cveće je specifična roba koja ima svoj - kratak - rok trajanja. Ovo je definitivno neesencijalni biznis koji je osetio posledice.
Kako je došlo do buma u SAD?
Mart i april bili su poražavajući i za Amerikance, koji inače godišnje potroše oko 6,2 milijarde dolara na rezano cveće. Prve nedelje karantina "zarobile" su ljude u kuće, i nikome nije bilo do cveća.
Ipak, do preokreta je došlo u maju. Druge nedelje u tom mesecu obeležava se Dan majki u SAD, kada su cvećare videle napredak u svom poslovanju. Majkl Longo, vlasnik cvećare "Naples Floral Design", ima ovakvo iskustvo.
"Dan majki bio je blagoslov za nas, jer su nas mart i aprili uništili", kaže on, a Stefani Njuton iz cvećare "Tampa-based Posies Flower Truck", dodaje da su oni jedva izašli na kraju s rastom onlajn porudžbina.
- Dostavljali smo više od 600 buketa. Pretpostavljam da su ljudi tako želeli da obraduju drage ljude koje nisu mogli da vide zbog karantina ili da sa njima proslave važne datume - ističe ona.
Onlajn biznis vezan za cvećare je lako našao put do kupaca, a vozači i dostavljači su sledili sve bezbednosne protokole. Ipak, to kod nas baš i nije slučaj. Ljudi su slabo poručivali cveće, bez nekog posebnog razloga.
Svi kovid izazovi
Nije bilo ni samo do kupaca. Cvećare su naišle na probleme u vezi sa snabdevanjem, odnosno lanci snabdevanja nisu funkcionisali kako treba u nekim momentima pandemije. Uprkos ponekim "svetlim momentima", procena je da će maloprodaja u oblasti cveća pasti za 6,8 odsto, i to samo u SAD.
Dakle, pad će verovatno iznositi nivo od 7,2 milijarde dolara, u odnosu na 7,7 milijardi dolara iz 2019. godine. Sve je, naravno, počelo na farmama. Početkom marta 2020. godine, nekoliko uzgajivača u Severnoj i Južnoj Americi, Holandiji i Africi zabeležilo je naglo smanjenje potražnje.
Izgubili su svoja ključna mesta distribucije gotovo preko noći, mnogi su bili primorani da bace svež inventar vredan na milione dolara i da znatno smanje broj zaposlenih. Porudžbine su i dalje pristizale, ali trebalo je organizovati bezbednu i blagovremenu dostavu robe.
Praktično na sve tačke duž lanca snabdevanja, uključujući logističke kompanije i špeditere, uticali su gubici zbog zatvaranja granica, smanjenih letova i prolaznih prekida u poslovanju.
Video: Da li biste pojeli komad zlata? doručak košta 50 evra i hipsteri će odlepiti za njim
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Doktor
Ruza u Holandiji kosta 10 centi=12 dinara. Kod nas u maloprodaji, jedna ruza se krece od 250-300-350 dinara u Beogradu. Da, jadni cvecari stvarno. Oni bukvalno za 8. mart izvade celu godinu lagano. Ostale prigode ne racunam.
Podelite komentar
Б. гробар
Cvecare se ubise od sahrana, najvecu lovu tu uzmu ... cvece je posao, gde na ulozen dinar , dolazi 5
Podelite komentar
...
Cvecare derikoze!!! I ne treba da rade da mogu vise cene taj dinar a ne da se sile i lupaju cifre.
Podelite komentar