• 0

Teški dani za Alibabu: U moru e-trgovine ima još krupnih riba sa kojima treba da se takmiči

Kinezi su masovno prešli na onlajn šoping, što je podstaklo potrebu za kreiranjem novih, višenamenskih aplikacija

  • 0
Ant Group kompanija maskota

Foto: Tanjug/AP

Kineski potrošači više kupuju putem strimovanja uživo i video aplikacija - to je novi trend koji zahvata delić masivnog tržišta, kojim tradicionalno dominira gigant e-trgovine Alibaba.

Popularne aplikacije za striming uživo i kratke video zapise postale su važni marketinški kanali 2020. godine, putem generisanja na milijarde prodaja - povezivanjem gledalaca sa postojećim ili sopstvenim web lokacijama za e-trgovinu.

Kuaishou je u petak prikupio više od 5 milijardi američkih dolara na najvećem IPO-u (inicijalna javna ponuda) u Hongkongu, od početka pandemije.

Bruto obim robe (GMV) za jedanaest meseci do novembra porastao je gotovo osam puta u odnosu na 2019, i to na 332,68 milijardi juana (51,44 milijarde dolara), navodi Kuaishou.

GMV je metrika koja se obično koristi u e-trgovini za merenje ukupne vrednosti prodate robe tokom određenog vremenskog perioda. Kompanija novac prvenstveno zarađuje prodajom virtuelnih poklona koje korisnici mogu kupiti za svoje omiljene strimere uživo. Akcije Kuaishou porasle su za skoro 200% na otvaranju.

Douyin, kineska verzija TikTok-a, takođe primećuje transakcije u oblasti e-trgovine - uvećane tri puta u odnosu na 2019. Aplikacija Wechat broji više od milijardu aktivnih korisnika dnevno, a takođe je postala platforma za onlajn šoping.

Striming platforme sve više postaju mesta za kupovinu na mreži. Recimo, Alibabin striming sajt Taobao Live je generisao više od 400 milijardi juana kada je reč o bruto obimu robe. U Kini postoji ogromno interesovanje za ovaj vid šopinga.

Internet prodaja fizičke robe u maloprodaji, u Kini, porasla je prošle godine za 14,8%, na ukupno 9,759 biliona juana, što čini 25% sve robe široke potrošnje koja se prodaje u zemlji.

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke