Šta da radite ako vas varaju trgovci? Jedino sud pomaže kod kupovine preko društvenih mreža
Reč je o trgovcima koji svoju robu prodaju putem Fejsbuka ili Instagrama, a koji nisu vidno istakli sve ono na šta ih obavezuje Zakon o elektronskom poslovanju
Broj potrošača koji se zbog kupovine putem društvenih mreža od neregistrovanih prodavaca javljaju potrošačkim organizacijama stalno raste, ali pošto odredbe Zakona o zaštiti potrošača ne važe, one ne mogu mnogo da im pomognu, saopštilo je Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV).
Kako se navodi, potrošačke organizacije ne mogu ni da im pruže odgovarajuće pravne savete a jedino mogu da ih upute da sami vode sudski postupak protiv prodavaca sa kojima su imali probleme.
UZPV dodaje da je, posmatrajući navode u čl. 6. Zakona o elektronskoj trgovini ali i neke druge zakone, proveralo određene trgovce na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram i utvrdilo spisak onih za koje se sumnja da ne posluju u skladu sa propisima.
Posle objave liste onih sa Fejsbuka, sada smo dobili i uvid u listu sa Instagrama. A celu listu možete pronaći na zvaničnom sajtu Potrošač info.
Kako je rečeno za naš portal, reč je o trgovcima koji svoju robu prodaju putem Fejsbuka ili Instagrama, a koji imaju i više od 5.000 pratilaca na svojim profilima.
Kako je ranije za naš portal rekao pravni savetnik iz NOPS, Marko Dragić, trgovac koji svoju prodaju vrši putem interneta, u obavezi je da na vidnom i dostupnom mestu naznači: Poslovno ime, adresu sedišta, kontakt podatke, matični broj (MB), poreski identifikacioni broj (PIB), detaljne podatke o ceni proizvoda, koji uključuju i troškove dostave i ostale manipulativne troškove.
Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.