Danas je Svetski dan radija: Nisu ga "ubili" ni TV ni internet, posla uvek ima, a evo i zašto
Da, radio će definitivno preživeti. Simbol 20. veka, kojeg nije uspela da "pregazi" ni tada, a i sada, moćna televizija, definitivno će nalaziti svoje mesto i ubuduće.
Danas, 13. februara, obeležava se Svetski dan radija, a koliko je moćan kao medij govori i podatak da su reklame jednako zastupljene kao pre, ako ne i više.
Štaviše, stručnjaci za marketing kažu da je radio jedna od boljih opcija za vašu reklamu, baš kao i bioskop. U prvom slučaju, ovaj stari medij najčešće slušamo u vožnji, i dok reklame idu između pesama, malo ko menja stanicu u tih par minuta. Hteli to ili ne, čujemo reklame.
S druge strane, kada smo u bioskopu, takođe "nemamo gde": sedimo i čekamo da film počne, ne možemo da šetamo po stanu dok su reklame, kao što je to slučaj sa televizijom.
Iako je i dalje prestiž oglasiti svoju firmu ili proizvod na TV-u, posebno na gledanoj televiziji i u udarnom terminu, ta vrsta reklamiranja je skuplja, a nije nužno efikasnija.
Sociološki fenomen
Radio traje više od veka, slušale su ga generacije, i onda kada advertajzing nije bio u povoju. Preko njega su se prenosile važne, društveno-političke informacije, a danas se, osim vesti, plasiraju muzika, emisije, zabavne teme. Da, radio voditelji će uvek imati posla.
U tom sektoru zarade nisu velike, ali posao na radiju je kreativan i dosta fleksibilniji od nekih standardnih. Štaviše, dok štampa polako, ali sigurno odlazi u zaborav, ne možemo isto reći za radio. Čak su i kompanije više zainteresovane za oglašavanje na starom mediju, nego u štampanim novinama.
U odnosu na elektronske medije i televiziju, radio ima slabiju reputaciju, ali će opstati. Ljudi vole taj "momenat" slušanja radija, posebno u kolima: na putu do posla, tokom putovanja. Istraživanja pokazuju da nove tehnologije mogu biti pretnja radiju, na neki način, ali ne alarmantno.
Čak 80% muzike sluša se preko radija, koji nije rezervisan samo za auto, već i za razne uređaje, poput mobilnog telefona.
Radio u 2021. godini
Prošla godina je sigurno bila sjajan "učitelj", jer nam je omogućila da proširimo horizont i istražimo mogućnosti kao nikada ranije. Radio je iznova postao "moderan" u glavama slušalaca i njegova transformacija u kompletnu platformu za audio zabavu - dostigla je određene visine.
U 2020/21. je napredak digitalizacije omogućio radio mrežama da stvore "holističko iskustvo" audio zabave za slušaoce, piše Biznis Insajder. Ljudi su tokom pandemije menjali i svoje navike: u svim zemljama je cvetao lokalni turizam, "bežalo" se u prirodu, više se slušao radio, a malo manje gledala televizija.
Prognoze za ovu godinu su da će audio biti više personalizovan, ali i standardizovan. U 2020. radio advertajzing jeste opao, ali su posledice korone u tom smislu osetili i drugi mediji. Kompanije su "rezale" budžete, i oglašavanje nije bilo u prvom planu, već očuvanje radnih mesta.
Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sanja Lazarević
Radio će preživeti, jer manje opterećuje od agresivne televizije, i može se slušati usput, u kolima, u drštvu, u kuhinji... Mnogo je isplativije reklamirati se na radiju, jer se te reklame odslušaju, često su duhovite ili zabavne. A kad krenu reklame na TV-u, svi ustaju da nešto po kući obave za to vreme. Ili menjaju kanal.
Podelite komentar
PECA
Samo 104.00Mhz i 96.20Mhz
Podelite komentar
Chance
Obozavam da slusam radio, tv ne ukljucujem. Uvek dajem prednost lokalnim radio stanicama.
Podelite komentar