Danas je Svetski dan radija: Nisu ga "ubili" ni TV ni internet, posla uvek ima, a evo i zašto
Da li će ovaj medij preživeti ili je "old school", prevaziđen? Odgovor je...
Da, radio će definitivno preživeti. Simbol 20. veka, kojeg nije uspela da "pregazi" ni tada, a i sada, moćna televizija, definitivno će nalaziti svoje mesto i ubuduće.
Danas, 13. februara, obeležava se Svetski dan radija, a koliko je moćan kao medij govori i podatak da su reklame jednako zastupljene kao pre, ako ne i više.
Štaviše, stručnjaci za marketing kažu da je radio jedna od boljih opcija za vašu reklamu, baš kao i bioskop. U prvom slučaju, ovaj stari medij najčešće slušamo u vožnji, i dok reklame idu između pesama, malo ko menja stanicu u tih par minuta. Hteli to ili ne, čujemo reklame.
S druge strane, kada smo u bioskopu, takođe "nemamo gde": sedimo i čekamo da film počne, ne možemo da šetamo po stanu dok su reklame, kao što je to slučaj sa televizijom.
Iako je i dalje prestiž oglasiti svoju firmu ili proizvod na TV-u, posebno na gledanoj televiziji i u udarnom terminu, ta vrsta reklamiranja je skuplja, a nije nužno efikasnija.
Sociološki fenomen
Radio traje više od veka, slušale su ga generacije, i onda kada advertajzing nije bio u povoju. Preko njega su se prenosile važne, društveno-političke informacije, a danas se, osim vesti, plasiraju muzika, emisije, zabavne teme. Da, radio voditelji će uvek imati posla.
U tom sektoru zarade nisu velike, ali posao na radiju je kreativan i dosta fleksibilniji od nekih standardnih. Štaviše, dok štampa polako, ali sigurno odlazi u zaborav, ne možemo isto reći za radio. Čak su i kompanije više zainteresovane za oglašavanje na starom mediju, nego u štampanim novinama.
U odnosu na elektronske medije i televiziju, radio ima slabiju reputaciju, ali će opstati. Ljudi vole taj "momenat" slušanja radija, posebno u kolima: na putu do posla, tokom putovanja. Istraživanja pokazuju da nove tehnologije mogu biti pretnja radiju, na neki način, ali ne alarmantno.
Čak 80% muzike sluša se preko radija, koji nije rezervisan samo za auto, već i za razne uređaje, poput mobilnog telefona.
Radio u 2021. godini
Prošla godina je sigurno bila sjajan "učitelj", jer nam je omogućila da proširimo horizont i istražimo mogućnosti kao nikada ranije. Radio je iznova postao "moderan" u glavama slušalaca i njegova transformacija u kompletnu platformu za audio zabavu - dostigla je određene visine.
U 2020/21. je napredak digitalizacije omogućio radio mrežama da stvore "holističko iskustvo" audio zabave za slušaoce, piše Biznis Insajder. Ljudi su tokom pandemije menjali i svoje navike: u svim zemljama je cvetao lokalni turizam, "bežalo" se u prirodu, više se slušao radio, a malo manje gledala televizija.
Prognoze za ovu godinu su da će audio biti više personalizovan, ali i standardizovan. U 2020. radio advertajzing jeste opao, ali su posledice korone u tom smislu osetili i drugi mediji. Kompanije su "rezale" budžete, i oglašavanje nije bilo u prvom planu, već očuvanje radnih mesta.
Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sanja Lazarević
Radio će preživeti, jer manje opterećuje od agresivne televizije, i može se slušati usput, u kolima, u drštvu, u kuhinji... Mnogo je isplativije reklamirati se na radiju, jer se te reklame odslušaju, često su duhovite ili zabavne. A kad krenu reklame na TV-u, svi ustaju da nešto po kući obave za to vreme. Ili menjaju kanal.
Podelite komentar
PECA
Samo 104.00Mhz i 96.20Mhz
Podelite komentar
Chance
Obozavam da slusam radio, tv ne ukljucujem. Uvek dajem prednost lokalnim radio stanicama.
Podelite komentar