• 5

Pažljivo kada obnavljate ugovor za mobilni: "Dupla rata" je caka koja mnogima promakne

Dobijate novi uređaj, ali vam preostaje i otplata za stari...

  • 5
žena devojka mobilni telefon potpis ugovor

Foto: Pixabay

Telekomunikacioni operateri se konstantno bore za dominaciju na tržištu, nude povoljne opcije i promo akcije uglavnom u različito vreme, pa nije čudo što neki korisnici menjaju mrežu, u odnosu na pogodnosti.

Ipak, većina nije pristalica tih "akcija", verna je jednom operateru, bez obzira što je moguće zadržati svoj broj. Ako želite da dugoročno zadržite klijenta, tj. da obnovi ugovor s vašom kompanijom, onda je logično da mu se na neki način približite - kroz određene beneficije.

Jedna od njih je mogućnost obnove dvogodišnjeg ugovora (koji potpisujete kada kupujete uređaj na rate) - tri meseca pre isteka ugovora. Dakle, iako vam stari ugovor zvanično nije istekao, pretpostavka je da se preostale tri rate "anuliraju", jer uzimate novi telefon i osim toga - ostajete verni kompaniji još dve godine.

Ili, ipak, nije tako?

Da li dobro i detaljno proučavate svoj račun za telefon? Ako je cifra malo veća od očekivane, možda pomislite da ste imali neke dodatne troškove (roming, SMS za plaćanje parkinga, SMS za uplatu donacija itd). Ako, pak, redovno proveravate stanje na računu i znate da dodatnih rashoda nema, otkud onda veća cena?

Na ovo vas u poslovnicama gotovo niko ne upozori. I nisu tako česti oni koji znaju za "caku". Dešava se i da mnogi misle da je isticanjem ugovora sve završeno i da nemaju više nikakvu obavezu prema operateru. 

Činjenica je, međutim, da nakon obnove ugovora, tri meseca pre njegovog isteka, ako uzimate ponovo nov telefon - plaćate duple rate (za dva mobilna), sve dok vam ne istekne prvobitni ugovor.

Devojčica dete mobilni telefon

Foto: Pixabay.com

Postavlja se pitanje, koja je onda poenta ranijeg obnavljanja ugovora, osim ako vam se baš ne žuri da imate novi uređaj?

Pod pretpostavkom da obnavljate ugovor pre isteka, kompanija čiji ste korisnik može biti sigurna da je zadržala klijenta, te bi trebalo da "oduzme" prvobitnu ratu ili da barem umanji iznos, a ne da naplaćuje dve pune rate.

U suprotnom, klijent koji čeka da mu istekne ugovor, slobodan je da promeni operatera, koji u tom momentu nudi bolje uslove. Po svemu sudeći, jedini "benefit" ovakve vrste usluge je što dobijate novi telefon tri meseca ranije.

S druge strane, ta ista tri meseca - plaćate dve rate za uređaj, što se oseti, ako niste kupili "telefon za dinar".

Video: Kako građani Srbije mogu da zaštite lične podatke?

(Telegraf Biznis/B.Đ.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Viktor

    To je normalno i tako funkcionise ceo svet. Benificija je da tri meseca ranije ima ko hoce mogucnost da uzme novi tel. Gde to ima da vam oprosti neko 3 rate za tel i da vam novi 😂😂😂

  • Ranko Petrović

    Eto kako se napravi slučaj i intriga koju podupiru nezadovoljni korisnici.Odeš i kupiš kauč,otplačuješ rate i pri kraju otplate kupiš još jedan kauč??Kako i zašto da ne otplatiš onaj prvi?Da ti neko oprosti one tri rate?Svi provajderi nude prevremenu kupovinu,potpuno je razumna njihova težnja da vas zadrže kao korisnika,tj.da vas ne otme neko drugi.Niste spomenuli da provajderi u slučaju lojalnosti nude i smanjenje redovne cene pretplate.Npr sa 1600 din na 1200din.24meseca po 400 din uštede je 9600,00.Malo li je?

  • Steva

    I to je sve normalno u Srbiji,dopušteno da javno kradu narod.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke