• 0

Šta nas je nateralo da se ubrzamo pet godina? Velika poseta e - šopovima, istorijske transakcije

"Digital i onlajn jedina stvar u neizvesnim vremenima na koje može da se računa"

  • 0
Bela tehnika, online trgovina

Foto: Shutterstock

Godina pandemije ubrzala je razvoj elektronske trgovine u Srbiji za pet godina, ocenjeno je na konferenciji "Dani internet domena Srbije".

Član Upravnog odbora E-komerc asocijacije Srbije Marko Mudrinić rekao je da je lokdaun doveo do velike posete veb prodavnicama, a da su se trgovci prilagodili kako bi nadomestili gubitke i preživeli.

"Postoje iskustva kompanija u kojima je ocenjeno da je tokom dva meseca prošlogodišnjeg lokdauna, E-komerc morao da izdržava celu kompaniju", rekao je on.

Naveo je da se najviše na ovaj način kupovala sportska oprema, odeća, namirnice a da su apsolutnici pobednici servisi za dostavu hrane.

"Četiri najpopularnija servisa u Srbiji sada beleže 360.000 korisnika", rekao je on.

Mudrinić je zaključio da su digital i onlajn jedina stvar u neizvesnim vremenima na koje može da se računa.

Član UO iste asocijacije Ivan Tanasković istakao je da je godina pandemije pokazala da je astronomski rast elektronske trgovine u Srbiji moguć.

"Elektronska trgovina beleži istorijske rezultate u pandemiji. Navike potrošača, i poslovanje kompanija su morale da se promene. Priželjkujemo da se neke od tih navika zadrže i posle pandemije", rekao je on.

Kako je naveo tokom 2020. godine broj transakcija karticom zabeležio je skok veći od 100 procenata, a ukupna godišnja vrednost transakcija povećana je za više od 80 procenata.Podatak da je prosečna vre dnost kupovine nastavila sa trendom pada uočenim od 2013. godine on je u 2020. godini objasnio mnoštvom novih kupaca.

"Novi kupci zbog sigurnosti obavljaju transakcije manje vrednosti", rekao je on.

Dodao je da je istorijski momenat to što je ukupna vrednost dinarskih transakcija po prvi put 2020. godine veća od zbira transakcija u ostalim valutama.

O promeni odnosa prema elektronskoj trogovini govori i podataka da je 82 odsto prodavaca ocenilo da je web šop jednako važnim ili važnijim od standardnih prodavnica.

"Pandemija je imala udela u rastu. Nadamo se da će posle ovakvog iskustva privreda videti širu sliku, i da bi više ulagati u elektronsku trgovinu", zaljučio je on.

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke