Novi Sad dobija četvrti most: Kako će da izgleda, kad počinje gradnja i šta predviđa obilaznica?
Planirano je da poseduje minimalno po dve saobraćajne trake u oba smera, i po dve pešačke i biciklističke staze
Gradnja četvrtog mosta u Novom Sadu trebalo bi da počne uskoro. Planira se i izgradnja pet kružnih raskrsnica, mreža biciklističkih staza, podizanje vizuelnih barijera prema budućem naselju ali i promena režima pristupnih ulica.
Po prvi put je predstavljen plan generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope, koji daje više informacija o ovom budućem simbolu grada. Ovaj most treba da poveže uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom.
A danas je održan i sastanak sa kineskom kompanijom CRBC, oko gradnje mosta i obilaznice.
Projekat izgradnje mosta projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju, a Grad Novi Sad je primio tri ponude kineskih kompanija pa je prihvaćena ponuda najpovoljnijeg ponuđača, kineske kompanije CRBC.
Republika Srbija je Investitor i korisnik eksproprijacije, dok će postupak sprovoditi Кoridori Srbije.
U budžetu Republike Srbije za ovu godinu je predviđeno 441 milion dinara, dok je istim, za naredne godine predviđeno uzimanje zajma radi finansiranja projekta, što znači da je moguće odmah pristupiti komercijalnim pregovorima.
Usvajanje Plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu se očekuje do sredine aprila.
U narednim danima očekuje se potpisivanje Memoranduma o razumevanju sa kineskom kompanijom (prvi nacrt je već poslat radi usaglašavanja), po osnovu kog će se započeti izrada Idejnog rešenja radi ishodovanja lokacijskih uslova ili od nivoa Idejnog projekta, dok će Кomercijalni ugovor između Republike Srbije i kineske kompanije biti potpisan u narednih najkasnije dva meseca.
Početak realizacije projekta u smislu izgradnje se očekuje do kraja 2021. godine. Izgradnja ovog mosta omogućiće spajanje trase sa Fruškogorskim koridorom čija izgradnja je počela.
Planirano je da poseduje minimalno po dve saobraćajne trake u oba smera, i po dve pešačke i biciklističke staze za dvosmerno kretanje pešaka i biciklista. Izgradnja mosta podrazumeva i planiranih pet kružnih raskrsnica sa kojima je u direktnom ili neposrednom kontaktu.
Nove kružne raskrsnice predviđene su na trasi produžetka Bulevara Evrope i ulica koje ga seku: Heroja Pinkija, 1300 kaplara i ulice Ribarsko ostrvo.
Projekat od nacionalnog značaja
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević održao je sastanak ranije danas sa predstavnicima kineske kompanije CRBC na kome su precizirani detalji u vezi sa izgradnjom novog mosta na Dunavu i obilaznice oko Novog Sada.
Sastanku su prisustvovali predstavnici kineske kompanije CRBC, na čelu sa direktorom Zhang Xiaoyuan, objavio je Vučević na instagramu uz fotografije i slike budućeg mosta i petlje.
- Razgovarali smo o idejnom rešenju mosta i njegovom budućem izgledu, a podsećam da je početak radova na gradnji ovog novog mosta planiran za kraj ove godine, da će se nalaziti u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu i da će se tako omogućiti spajanje trase sa Fruškogorskim koridorom, čija izgradnja počinje u maju - naveo je Vučević.
Dodaje da je iskoristio priliku da porazgovara i o Fruškogorskom koridoru, jer povezuje sremske opštine, a nastavlja se i na autoput Ruma - Šabac.
Vučević je naglasio da je reč o velikom projektu, od nacionalnog značaja.
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Lep most na lepom plavom Dunavu koji spaja Novi Sad sa sremskom stranom ali hvali još bar još jedan na Dunavu koji bi spojio Futog i Beočin i jedan preko Kanala DTD koji bi beogradskim kejom pored rafinerije izašao na Subotica-Beograd.
Podelite komentar
Živa
Kreće Novi Sad na vodi,a investitori,brđani.
Podelite komentar
djordje
kome jos treba taj most , ajde da je neki mali , preko kanala , ali ovaj kilometarski , , vec ima veliki most na 500 metara od njega , koji je vise nego poluprazan , a ovoliki most od vise stotina miliona eura , nepotreban ovde ,.bolje da sagrade most gore prema backoj palanci, negde kod begeca , ili pre , kod futoga pa preko beocin , to bi skratilo put , ovde na limanu vec ima most slobode , ogroman sa tri trake na 500 metara od buduceg ovog planiranog . neko je vec pazario zemlju i lokacije na trasi , pa sada insistira ovu , bezveznu lokaciju
Podelite komentar