Od otmenih hotela do kuća u šumi: Vakcine unele optimizam, smeštaj se ponovo traži
Posle godinu dana "zatočeništva" kod kuće, zbog pandemije, mnogi Amerikanci već prave planove za leto. To su dobre vesti za kompanije poput Airbnb-a, i njegovog rivala Vrbo (u vlasništvu giganta Expedia).
Akcije Airbnb-a porasle su više od 20% ove godine, nakon uspešne početne javne ponude iz 2020. godine, dok je Expedia doživela rast veći od 30%. U skladu sa tim napreduju i avio-kompanije, odnosno hoteli.
UAL i LUV beleže skok akcija od po 30 odsto u 2021, a Hilton i Meriot po 10 procenata. Ljudi su više spremni za putovanja sada, nego pre nekoliko meseci, posebno otkako je počela masovna vakcinacija.
- Imali smo fenomenalan oporavak - rekao je predsednik "Vrbo", Džef Hrst, u intervjuu za CNN Biznis. Dodaje da bi se mogao desiti procvat, kada je reč o ponovnim putovanjima u slobodno vreme.
Oživljavanje odmora je nešto u šta se uzdaju gotovo sve kompanije u sektoru turizma, prevoza i ugostiteljstva. Hrst kaže da se mnoge kompanije "vraćaju u život", a među njima Hotels.com, Travelocity, Orbitz i Hotwire.
Ljudi u SAD su, recimo, ponovo zainteresovani za odlazak u Las Vegas. Sada osećaju "određeni stepen slobode", dodaje Hrst, jer su primili vakcinu. On veruje da će ubuduće biti više rezervacija u hotelima i odmaralištima, ali i kada je reč o letovima.
Prema njegovim rečima, biće i onih koji žele da izbegnu plažu, more i otmene hotele. Oni će želeti da se voze nekoliko sati do kuće i iznajme smeštaj u šumi, ali potražnja će očigledno svakako rasti.
Vrbo, koji je osnovan 1995. godine, bavi se upravo iznajmljivanjem kuća za odmor, a sada se dešava da je imao najbolji start u godini, jer su ljudi počeli ranije nego inače da se interesuju za letnja putovanja.
Airbnb takođe cveta. Kompanija je ranije ovog meseca rekla da gosti sve više traže načine da se bezbedno okupe i "smisleno povežu" sa voljenima, a njihovi domaćini su kombinovano zaradili milijardu dolara od početka pandemije prošle godine.
Stopa nezaposlenosti u SAD sada iznosi 6,2%, što je dosta manje u odnosu na vrhunac iz prošlog aprila, od 14,7 odsto. Ali, u petak bi moglo doći do većih poboljšanja. Nedavni podaci iz ankete ukazuju na optimistično poslovno okruženje, podstaknuto uvođenjem vakcine i novim stimulativnim merama od 1,9 biliona dolara.
Video: Deda Đorđe još uvek šije srpske šajkače, a najprodavanija šapka stigla čak do Amerike
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.