Kinezi ugovorili ogroman posao: Raste potražnja za teretnim brodovima

  • 0
kargo brod Foto: Freepik

Kompanija "The China State Shipbuilding Corporation" (CSSC) je dobila svoj najveći ugovor ikada, vredan više od 10 milijardi juana (1,52 milijarde dolara), a vezan je za izradu flote teretnih brodova veličine nebodera, pošto oporavak globalne trgovine zahteva uvećanu potražnju za tim brodovima.

Prethodnih dana smo mogli da vidimo u kom obimu je trpela svetska trgovina zbog blokade Sueckog kanala, pri čemu je brod "Ever Given" preprečio put stotinama brodova koji prevoze robu. Takođe se pisalo da od te blokade najviše koristi imaju dve zemlje: Kina i Rusija.

Gigant za izgradnju brodova treba da izgradi 13 novih teretnih plovila koji mogu da prevoze 16.000 standardnih kontejnera. Oni će biti dugački oko 366 metara i široki 51 metar, što znači da bi brodovi, ako bi stajali vertikalno, bili veći od Ajfelovog tornja, visoki kao "Bank of America Tower" u Njujorku.

Dodaje se da bi bili "gotovo visoki kao Empire State Building", koji ima 381 metar u visinu. Ova čuvena zgrada je podignuta oko 1930. godine, i praktično je simbol Menhetna.

Aktuelna porudžbina koju je dobila kineska kompanija biće podeljena na dva brodogradilišta, a oba pripadaju ovoj državnoj korporaciji. Otprilike sedam brodova će izgraditi "Dalian Shipbuilding Industry Co.", a za ostatak će se pobrinuti "Guangzhou Shipyard International Co.".

"CSSC" nije otkrila ime budućeg vlasnika teretne flote. Ali, prema tvrdnjama medijske kompanije "Caixin", kupac bi mogla biti firma "Mediterranean Shipping Company" (MSC). Prevoznik sa sedištem u Ženevi je druga najveća svetska brodarska linija, koja trenutno upravlja sa 570 brodova, duž 215 trgovinskih ruta.

Suecki kanal bio je blokiran danima Suecki kanal bio je blokiran danima / Foto: Tanjug/AP

Sektor brodskog kontejnerskog prevoza zabeležio je brzi oporavak od početka godine, jer su kompanije, navodno, pojačale porudžbine za mega-brodove. Rast potražnje za brodovima takođe će premašiti kapacitet kontejnerskih brodova u bliskoj budućnosti, navodi "Journal of Commerce" (JOC), koji vodi "IHS Markit".

U izveštaju se ističe da će obim porasti dvostruko više od raspoređenog kapaciteta, te da će iznositi 7,5% u 2021. godini. Iako još nema nekog očiglednog buma u porudžbinama, analitičari primećuju da će industrijski igrači morati ići tim putem, jer su stariji brodovi spremni za otpad.

Video: Brod blokirao Suetski kanal: Ugrožena svetska ekonomija

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>