• 4

Skoro 200 igraonica stavilo ključ u bravu: Rođendani donosili najveću zaradu, ima li nade za dalje?

Dodatni problem sa igraonicama je što, iako se svrstavaju u ugostiteljske usluge, nemaju svoju šifru delatnosti

  • 4
Igraonica

Foto: Shutterstock

Igraonice su do početka svetske pandemije smatrane unosnim biznisom, i delovalo je da ih ima na svakom koraku. Međutim, sve se preokrenulo u trenu, a ovi objekti za zabavu ne rade već više od godinu dana.

Prema podacima CompanyWall-a, od prošlog marta u Srbiji je zatvoreno 189 takvih mesta. To je priličan broj, s obzirom na to da su igraonice često porodični biznis - dakle, od te jedne zarade živi nekoliko članova.

Veliki broj dečijih mesta za zabavu nije uspeo da prevaziđe kovid-19 krizu, budući da je "masovnije okupljanje" sržni deo njihovog posla. Ta mesta žive od proslava i rođendana, a to je dobrim delom 2020. bilo nemoguće izvesti, baš kao što je pretrpeo ugostiteljski sektor, event industrija.

Igraonice najbolje posluju kada se organizuju rođendani, to im donosi znatno veće prihode od pojedinačnih poseta, prilikom kojih sat vremena boravka jednog deteta u lokalu košta oko 150 dinara ili više.

Profita nije bilo, jer nije bilo zarade, a bilo je potrebno plaćati zakup prostora, komunalije, plate i doprinose za radnike. Stručnjaci koji se bave ovom delatnošću kažu da je brzo prilagođavanje tokom perioda krize, koji još traje, bilo neophodno za opstanak.

Popuštanje mera uliva nadu

 

Dodatni problem sa igraonicama je što, iako se svrstavaju u ugostiteljske usluge, nemaju svoju šifru delatnosti. Tako se mogu naći i one sa šifrom sportskih objekata, pa se u odnosu na tu neregulisanost, primenjivao i drugačiji režim rada, ali je obezbeđivanje sigurnosti svakako bilo na prvom mestu.

igračke

Foto: Freepik

One koje nisu stavile ključ u bravu, sada nastavljaju sa radom, ali potrebno je vreme da se obim posla vrati na stari nivo. Sve u svemu, poštovanje osnovnih mera i dalje je na snazi, a to se odnosi na nošenje maski, kao i na dezinfekciju ruku i obuće pri ulasku u igraonicu.

Takođe, masovnija vakcinacija utiče na optimizam kod ljudi, a pogoduje im i lepo vreme, mada treba istaći da u igraonicama i dalje nije dozvoljena proslava rođendana. Ipak, kako mnoge igraonice imaju bašte, zasigurno će ta prilika biti iskorišćena u narednim mesecima.

Troškovi koje zaboravljamo

 

Iako deluje da je vođenje igraonice jednostavan biznis i lak način da se dođe do brze zarade, nije baš sve tako kako izgleda. Pre svega, tu je velika odgovornost. Ova mesta za zabavu namenjena su deci, te je pojačana kontrola neophodna. Treba angažovati ljude od poverenja, nuditi provereni ketering, ali i obezbediti adekvatnu opremu.

Nameštaj, igračke, pentralice - sve to mora biti u skladu sa najvišim standardima o bezbednosti, sa različitim starosnim grupama dece, a opet moderno, kreativno, edukativno. Neophodan je ozbiljan pristup poslu, te stalno ulaganje, kako bi se odgovorilo na potrebe i zahteve klijenata, a oni se stalno menjaju.

Cene posluženja hrane i piće u igraonicama uglavnom su negde između prosečnih i nabavnih, što svakako donosi zaradu, kao i samo izdavanje prostora: kreće se od 50 evra, pa naviše. Optimalno košta 150 do 250 evra, ali lako prelazi i tu cifru ako je igraonica "na glasu".

Video: Miriše na biznis: Raznobojno more koje Holandiji donosi čitavo bogatstvo

(Telegraf Biznis/B.Đ.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>