U prva tri meseca zaradili skoro 900 miliona dolara: Vraćaju se putovanja, svi bi na odmor

Platforma za onlajn rezervacije smeštaja, Airbnb, predviđa povratak putovanja, ali će se on "razlikovati od svega što smo do sada videli".
Kompanija je primetila veliki skok u rezervacijama za odmor. U prva tri meseca godine rezervacije Amerikanaca pobeđivale su nivo pre pandemije, što znači da su ljudi ponovo voljni da putuju, kako se situacija u vezi sa koronom stabilizuje, a vakcinacija je sve više primenjena.
Do stalnog poboljšanja u poslovanju došlo je u Velikoj Britaniji i Francuskoj. Potražnja za odmorima porasla je kako se neke zemlje "izvlače" iz blokada i krize. Vrednosti rezervacija skočile su za 52% na 10,3 milijarde američkih dolara, budući da su klijenti birali smeštaj na duži period i ruralna mesta.
Međutim, iako je prihod Airbnb-a porastao na 886,9 miliona dolara u prvom kvartalu (januar-mart), prijavio je i neto gubitak od 59 miliona dolara zbog otplate zajmova povezanih sa kovidom-19.
Firma sa sedištem u San Francisku dobro je prošla u poređenju sa drugim ugostiteljskim preduzećima, a potrošači su tokom pandemije pokazivali sklonost ka većem prostoru i imanjima van gradskih središta. Tako je bilo i kod nas, a i sada je: raste interesovanje za iznajmljivanje/kupovinu vikendica.
U prva tri meseca ove godine, tj. do 31. marta, rezervacije za porodični odmor takođe su nadmašile one koje se odnose na manje grupe ili pojedince, navodi se u izveštaju. "Iako uslovi još nisu kao pre, poboljšavaju se i očekujemo povratak putovanja u nekom novom, do sada neviđenom obliku", rekao je suosnivač i izvršni direktor Airbnb-a, Brajan Česki.
Rezervacije u Velikoj Britaniji i Francuskoj takođe su uvećane nakon najava premijera VB, Borisa Džonsona, i predsednika Francuske, Emanuela Makrona, o ublažavanju karantinskih mera. Airbnb je, međutim, rekao da je još uvek rano davati finansijske projekcije za ostatak godine.
Upozorio je da će poslovanje zavisiti od "težine i trajanja tekućih ograničenja putovanja", posebno izvan SAD. Ispostavilo se i da Airbnb takođe privlači stariju generaciju sa značajnim raspoloživim prihodom. Dodaje se da bi potražnja za dugoročnim rezervacijama u ruralnijim lokacijama mogla pomoći ugledu firme.
Taj trend bi isto tako mogao da pomogne da se smanji broj žalbi komšija kada je reč o "haotičnim zabavama" tokom vikenda, a sa tim problemom kompanija se suočava poslednjih godina, zajedno sa optužbama da ograničava količinu stanova koja je na raspolaganju lokalnom stanovništvu.
Video: Čokoladna krofna ide u zaborav: Oko 110 evra vam treba da doživite zlaćanu eksploziju u ustima
(Telegraf Biznis)
Video: Veselin Jevrosimović o razvoju IT industrije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.