Rimac se pohvalio spektaklom od automobila i Nikolu Teslu nazvao Hrvatom
Prvi hrvatski produkcijski automobil, koji je do sada bio poznat kao C_Two, dobio je ime Nevera, po neočekivanoj i snažnoj mediteranskoj oluji koja "juri" Jadranskim morem. Vest je spektakularno obišla ne samo region, već i svet.
Rimac je za svoj električni hipersportski automobil do sada koristio oznaku C_Two, s obzirom da je u pitanju bio prototip, a automobil je dobio svoje komercijalno ime pod kojim će se prodavati širom sveta.
Rimac je C_Two prvi put prikazao javnosti u Ženevi 2018. godine. Dve godine kasnije hrvatski proizvođač planirao je da predstavi produkcijsku verziju, ali ga je u tome omela pandemija koja dovela do otkazivanje sajma u Ženevi 2020.
U poslednjih godinu dana kompanija Rimac Automobili okončala je svetsku homologaciju svog vozila. U procesu su "polupali" nekoliko primeraka C_Two da bi se proverila njegova bezbednost i kako bi dobili sve potrebne dozvole da se automobil može registrovati i bezbedno voziti širom sveta.
Rimac Nevera koštaće od 2 miliona evra, a u planu je serija od samo 150 vozila. Automobil ima čak 1.914 konjskih snaga i 2.360 Nm, razvija maksimalnih 412 kilometara na sat i do 100 km/h ubrzava za fantastičnih 1,85 sekundi.
Do 200 na sat stiže za samo 4,3 sekunde, dok mu je za postizanje brzine od 300 km/h dovoljno 9,3 s!
Rimac je objasnio i zašto se automobil zove "nevera".
- Razvijena i proizvedena u kompaniji Rimac Automobili u Hrvatskoj, Nevera nosi i hrvatsko ime koje simbolično odražava izvanredne performanse koje može da oslobodi u tren oka. Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena munjama, koja se pojavljuje veoma brzo i snažno. Svojom izuzetnom brzinom i snagom, Rimčev hiperautomobil sa neverom deli ne samo ime, nego i narav - piše na zvaničnom sajtu Rimca.
Međutim, nije objasnio i kako je Nikola Tesla Hrvat.
Naime, u opisu specifikacija novog modela, navodi da je logično da automobil bude električni jer je "Hrvatski inženjer i futrista "Nikola Tesla", radio na razvoju električne energije koja je jedan od najranijih i najefikasnijih oblika napajanja. Specijalizirajući se isključivo za električne performanse, sposobni smo da i izvučemo najekstremnije performanse iz naših automobila", piše u postu.
Podsetimo, odavno traju rasprave oko Teslinog porekla između Srbije i Hrvatske. Međutim, Tesla se izjašnjavao kao Srbin. Uostalom, sahranjen je uz pesmu "Tamo daleko".
Slično se dogodilo i pre dve godine, negde baš ovih dana, kada je izjava Ilona Maska, izvršnog direktora Tesle, koji je na Tviteru napisao kako se "nada da će već sledeće godine proširiti posao na Slovačku, Hrvatsku, Srbiju i većinu zemalja istočne Evrope", podigla dosta medijske prašine.
Video: Argentici električnim pogonom povampirili legendarnog fiću: Ide 80 na sat i prelazi 50 kilometara
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🤔
Šta reći, do: jadni, mali, 'rvstski paćenici.
Podelite komentar
baron
razjasnicemo celom svetu da je Tesla bio srbin, a da Rimac jeste srbin. 2040. godine ce se 20% hrvata vratiti pravoslavnoj veri i biti opet ono sto su bili u 19. i 20. veku. stare crkvene knjige ce biti svima onlajn na raspolaganju, tako da ce moci svaki "hrvat" da vidi sta mu je bio pradeda i koju je slavu slavio!!! bicemo svedoci digitalnog prekrstavanja
Podelite komentar
Ognjen
Pa da hrvati su u selu u kome je rodjen ubijali srbe i srusili crkvu njegovog oca i srusili teslinu kuću da je bio živ ubili bi ga tada kao sto su ubili i njegove rodjake 1991 i onda kažu da je hrvat. A svi u familiji su imali veze sa pravoslavljem.
Podelite komentar