• 0

Preti nestašica 4 proizvoda koja svi obožavamo: Leto sve bliže, a trgovci u problemu

Osećaju se snažne posledice šestodnevne blokade Sueckog kanala, a svakako i krize izazvane kovidom-19

  • 0
kampovanje, bastenski namestaj, igracke, piknik, nestasica

Foto: Shutterstock, Unsplash, , Pixabay

Leto samo što nije, i uveliko se kuju planovi za odmor, posebno imajući u vidu da su ove godine mere znatno blaže u odnosu na 2020, kada je nastupila pandemija.

Više puta smo pisali da raste potražnja za bazenima, kućama van grada, odnosno sa prostranim dvorištem, ali i firme koje prodaju ove 4 stvari - mogu značajno da profitiraju tokom aktuelnog leta.

Prognoze su da će, čak, doći do nestašice u nekom trenutku, konkretno u Velikoj Britaniji, prema pisanju BBC-ja. Naime, pojedine kompanije se trude da obezbede letnje predmete poput:

1. Baštenskog nameštaja

2. Korpi za piknik

3. Igračaka za igranje na otvorenom

4. Oprema za kampovanje/planinarenje

To je realnost dok se građani Velike Britanije spremaju za odmor, mada nije isključeno da će ista situacija biti i širom sveta. Ljudi su više nego ikad željni odmora i boravka u prirodi. S druge strane, problemi s lancima snabdevanja naneli su priličnu štetu tržištu.

Oko 60% britanskih dobavljača imalo je zastoj u uvozu tokom proteklih mesec dana, prema podacima platforme za carinjenje "KlearNow". Šestodnevna blokada Sueckog kanala u martu je delimično kriva za to, jer je roba koja je trebalo da stigne pre nekoliko nedelja - još uvek zaglavljena na brodovima-kontejnerima.

Ali, u igri su i drugi faktori. "KlearNow" je svoja otkrića zasnovao na intervjuima sa predstavnicima iz 300 preduzeća za uvoz i izvoz, sa sedištem u Velikoj Britaniji.

Kombinacija ograničenja uvedenih zbog kovida-19, zastoj zbog blokade Sueckog kanala, povećana globalna potražnja za brodskim kontejnerima, prekid u brodarstvu izazvan indijskom krizom javnog zdravlja i nedostatak ambalažnog materijala - znači da se preduzeća iz VB već sada bore da zadovolje letnju potražnju.

Predmeti poput opreme za kampovanje zabeležili su nagli porast potražnje, jer se sve više britanskih porodica raduje domaćim praznicima, a vlada je pooštrila pravila o međunarodnim putovanjima.

Budući da se mnogi popularni proizvodi proizvode u Kini, na maloprodaju utiče nestašica u tamošnjim lancima snabdevanja, a američki trgovci imali su sličnih problema sa nabavkom osnovnih letnjih proizvoda.

Recimo, radnja "Attwoolls Outdoors" sa opremom za kampovanje i dalje čeka narudžbine izdate u oktobru, i ima devet kontejnera sa robom, koji su zaglavljeni u Egiptu. Taj problem, dakle, nemaju samo pojedinci, već i prodavnice, hoteli... Prema stavu stručnjaka za maloprodaju, Kejt Hardkasl, došlo je do eksplozije potražnje koja dolazi iz ugostiteljske industrije, jer se ona "vraća na noge" nakon dugog perioda karantina.

Video: Miriše na biznis: Raznobojno more koje Holandiji donosi čitavo bogatstvo

(Telegraf Biznis/B.Đ.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke