• 17

Vreme je da se pozdravimo sa plastičnim kesama: Svest o važnosti očuvanja prirode raste i u Srbiji

Lidl Srbija – primer na koji se treba ugledati

  • 17
Lidl

Foto: Lidl Srbija

U godinama za nama, primetan je trend povećanja svesti o značaju očuvanja zdrave i čiste životne sredine. Tako ćemo danas retko sresti dete koje baca omot čokolade na ulicu, a s druge strane, često možemo videti ljude koji đubre odvajaju u posebne, reciklažne kontejnere. Sve su to ipak male, pojedinačne radnje koje kao pojedinci možemo da učinimo da bismo doprineli celoj zajednici. Ali, postavlja se pitanje koliko su velike kompanije, koje svojim poslovnim potezima mogu mnogo više da urade, ustvari voljne da to i učine.

Protekle nedelje, u našoj zemlji smo videli jedan dobar primer koji vredi pomenuti, a koji nam je stigao od prvog savremenog diskonta u našoj zemlji – kompanije Lidl Srbija. Naime, najpre je osvanula vest da se ni u jednoj Lidl prodavnici širom zemlje, više ne mogu kupiti plastične kese za kupovinu, iako je to samo delimično obavezno na nekim teritorijama Srbije, poput grada Beograda. Kako su tada iz Lidla objasnili, svesni odgovornosti prema prirodi i uticaja koje poslovanje ima na nju, hteli su da učine korak više, šireći dobru praksu u celoj zemlji.

U susret Svetskom danu zaštite životne sredine, 5. juna, kada se već dugi niz godina promoviše i razvija svest o životnoj sredini, na ulazu nekoliko Lidl prodavnica potrošače je dočekala postavka koja predstavlja prizor sadašnjice sa negativnim posledicama plastike u prirodi. Ova izložba služi tome da privuče dodatnu pažnju potrošača na licu mesta, pozove ih na odgovorno ponašanje, te da i slikovito prikaže gde plastične kese, kojima je potrebno na stotine godina da se razgrade, mogu da završe, i koliko mogu da naštete ne samo nama kojima živimo u sadašnjosti, nego i generacijama koje dolaze, i kojima ostavljamo naš svet.

Ovakvi potezi svakako su primer koji treba slediti, jer njihov uticaj je veći od svakog pojedinačnog dela koje možemo učiniti.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja

    10. jun 2021 | 09:22

    Podrzavam ocuvanje zivotne sredine, ali isto tako imajuci u vidu da su za 70% unistavanja zivotne sredine na planeti odgovorne samo 7 kompanija, a ostalih a za ostalih 30% su ljudi i ostale "manje" kompanije , ne bilo lose da se te najvece kompanije stave na giljotinu, sto se nikada nece desiti jer oni vrte stotine biliona a mi obican narod ne.

  • Vlada

    10. jun 2021 | 09:17

    Sve se slazem ali to je selektivna mera.Nalogodavci od drveta ne vide sumu.Ima bezbroj primera plasticne ambalaze koja nije zahvacena predlozenim propisima.Na primer,sta cemo sa plasticnim flasama u koje se pakuje voda.Pa toga ima znacajnije vise nego kesa.Pa sva OPVC ambalaza u koju se pakuje hrana.Znamo da se ne reciklira ni 2% takvog otpada.Ukratko,krajnje neosmiljena mera.

  • Marko

    10. jun 2021 | 15:56

    Pa i ovako ima sve manje drveća seče se non stop a koliko se pošumljava novih sadnica. Pa koliko godina treba da poraste jedna sadnica.Šume su pluća zemlje proizvode kiseonik.Zato nas i zadesilo globalno otopljavanje zbog zagađenosti ozona. Pa sad kad počne još veča seća da bi se pravile papirne kese onda smo ga total ugasili. A dali je to ekološka katastrofa?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>