• 1

Momak u čije bi ruke mogao da padne Bugati: Ne voli da ga porede s Maskom, kaže da "još nije uspeo"

Ugovor o Bugatiju verovatno će biti objavljen ovog leta

  • 1
Mate Rimac

Mate Rimac / Foto: Profimedia/AFP

Domoći se jednog Bugatija sa samo 33 godine, dovoljno je impresivno. Tokom ove godine, očekuje se da će Folksvagen (VW) prepustiti taj skupoceni brend automobila, ili barem njegov glavni deo, tridesettrogodišnjem Mati Rimcu, jer može bolje osmisliti električne pogonske sklopove koji će Bugatiju trebati u novoj eri.

Kako je momak koji je "poleteo" tek 2007. godine došao sasvim blizu toga da kontroliše jedno od najvećih imena u automobilizmu? Sve je počelo nimalo glamurozno, prenosi Index.hr. Mate je sa 20 godina izvukao istrošeni motor iz modela BMW E30 325i i zamenio ga električnim motorom iz viljuškara.

Na kraju je i taj motor izvadio, popravio ga i od tada sam izrađuje svoj električni pogon. Ono što je naučio - omogućilo mu je da osnuje prvog hrvatskog proizvođača automobila, stvori dva superautomobila i što je još važnije, dovede najveće "face" u automobilskom ekosastavu "u svoju malenu i mladu državu".

Ugovor o Bugatiju verovatno će biti objavljen ovog leta. Hjundai, jedan od njegovih prvih klijenata i investitora, ima godišnji prihod četiri puta veći od hrvatskog bruto domaćeg proizvoda. Kao i ostali originalni proizvođači, navikao je da ima posla s poznatim dobavljačima poput Boša, koji i sam ima godišnji prihod veći od hrvatskog BDP-a.

Porše (u vlasništvu VW) je uložio u Rimca i dva puta povećavao svoj udeo. Najavljeni ugovor bi trebalo da prebaci ovaj brend iz VW-a u Porše, a zatim da pokrene zajedničko preduzeće s Rimcem, gde bi Rimac bio većinski deoničar.

Rimac je rapidno stvorio portfelj brzine, dodaje se. Osim svoja dva superautomobila, Concept One i nove Nevere, između ostalog je sklopio poslove o isporuci delova pogonskog sklopa za hibridne hiperautomobile Aston Martin i Koenigsegg. Pininfarina Battista je maltene Nevera u drugačijem izdanju.

Bugatti Chiron

Foto: Bugatti

Ali, ono što će se dalje događati moglo bi biti još značajnije. Rimac sada ima aktivne projekte s većinom glavnih evropskih originalnih proizvođača i ima ugovore za isporuku pogonskih sklopova u mnogo većim količinama nego pre.

S Poršeom je potvrdio jedan opsežni projekat. Da bi sve mogao da reši, Rimac je za 2.500 zaposlenih počeo da gradi novi kampus, vredan 240 miliona dolara, na periferiji Zagreba. Tuda će ići staza za testiranje, a fabriku će oplemenjivati organske livade i zasadi povrća.

Mate Rimac je prozvan za evropskog Ilona Maska, osnivača Tesle, ali on ne prihvata to poređenje i kaže da ne želi da upozna svog heroja dok "ne postigne malo više". Stvaranje Nevere, električnog hiperautomobila od 1.877 konjskih snaga, trebalo bi biti dovoljno postignuće. Ali, upravo to što Mate nikad nije baš zadovoljan jeste ono što ga je i podstaklo na ovakav uspeh.

Video: Jedna noć u njemu vredi kao prosečna plata u Srbiji: Otvara se prvi plutajući rizort na svetu

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Loki

    Alo bre ovo je objava od juce Ili prekjuce zasto ponavljate jedno te isto

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke