• 2

Da li u Srbiji dostava može da vam zatrpa kuću, i gde završi paket koji zaboravite da uzmete?

Postoji procedura i za one iz inostranstva i u zemlji

  • 2
Pošta, pošiljka Foto: Shutterstock

Neobičan slučaj Amerikanke koja ne zna šta će sa paketima koji joj danima stižu ispred kuće, i to greškom, obišao je svet.

Prvo su na njena vrata počeli su da stižu paketi s Amazona koje nije naručila, i to prvo jedan za drugim, pa potom i na paletama i na velikim dostavnim kamionima.

Proveravali smo, da li je i kod nas tako nešto moguće, i gde završe pošiljke koje niko ne preuzme?

Iako nije bilo reklamacija koji podsećaju na slučaj ove preduzetnice, u JP "Pošta Srbije" za Telegraf Biznis objašnjavaju da postoji jasna procedura za "zaboravljene" pošiljke.

Nakupi se tako godišnje skoro pola miliona vrednosnih pisama, preporučenih pošiljaka i paketa koji ne stignu do naznačenog primaoca.

- Procedura u slučaju nepreuzetih pošiljaka regulisana je Zakonom o poštanskim uslugama. U skladu sa navedenim Zakonom, poštanska pošiljka za koju se utvrdi da ne može da se uruči ni primaocu, ni pošiljaocu, u rokovima predviđenim posebnim uslovima za obavljanje poštanskih usluga, smatra se neisporučivom pošiljkom. Nakon neuspelog pokušaja uručenja pošiljke primaocu i pošiljaocu, pošta vrednosna pisma, preporučene pošiljke, pakete i ekspres pošiljke odmah otprema nadležnoj službi u radnoj jedinici, a ostale nepraćene pošiljke (neregistrovane, sudska pisma i pošiljke sa potvrđenim uručenjem) otprema 5. i 20. u mesecu, ako ima potrebe i više puta u toku meseca -  kažu za Telegraf Biznis u ovom preduzeću. 

Kako funkcioniše aukcija?

Svaka radna/područna jedinica ima u svom sastavu Odeljak neisporučivih pošiljaka u kojem se pošiljka čuva i korisnik poštanskih usluga je može u okviru roka čuvanja preuzeti iz odeljka uz plaćanje svih eventualnih zaduženja koja su vezana za konkretnu pošiljku. Po isteku roka čuvanja, robu i druge predmete koje poštanska pošiljka sadrži, poštanski operator izlaže javnoj prodaji.

Ako je sadržaj poštanske pošiljke kvarljiv, operator predmetnu pošiljku uništava ili je prodaje neposrednom pogodbom.

Kako objašnjavaju za naš portal, poštanski operator je obavezan da komisijski pregleda neisporučive poštanske pošiljke. Ako se posle komisijskog pregleda poštanska pošiljka ne može uručiti primaocu ili vratiti pošiljaocu, poštanski operator:

1) pismonosnu pošiljku koja sadrži samo korespondenciju komisijski odmah uništava;

2) poštansku pošiljku koja sadrži robu i druge predmete čuva jednu godinu, računajući od dana komisijskog pregleda;

3) isprave i druga dokumenta, kao i predmete zabranjene sadržine, pronađene u poštanskoj pošiljci, dostavlja u roku od 30 dana od dana komisijskog pregleda, organu koji je isprave i druga dokumenta izdao ili nadležnom organu opštine na čijoj je teritoriji predmetna pošiljka primljena.

Dostava hrane je biznis koji je uznapredovao rapidno Foto: Shutterstock

Posle isteka roka predviđenog za čuvanje neisporučivih poštanskih pošiljaka, sadržina poštanskih pošiljaka koje sadrže robu i druge predmete, izlaže se javnoj prodaji, a ostale registrovane pismonosne pošiljke koje sadrže korespondenciju se uništavaju.

Javna prodaja se organizuje najmanje jednom godišnje.

- Neisporučive poštanske pošiljke iz inostranstva, koje su ocarinjene, za koje se ne može utvrditi zemlja porekla, kao i pakete kojih se pošiljalac odrekao, odredišna pošta otprema pošti carinjenja, bez odlaganja, nakon utvrđivanja neisporučivosti. Pošta carinjenja takvu pošiljku predaje carinarnici - rekli su nam u Pošti Srbije.

Tako, primera radi, na jednoj od prošlih aukcija, pred kupcima je bilo 415 proizvoda čije su početne cene od jednog dinara koliko je koštao "čin sa imenom", do 3.000 dinara za komplet šerpi.

Početne cene za najveći deo robe su od 10 do 100 dinara, za koliko se nude auto-delovi, bižuterija, razna trikotaža, igračke, knjige, naočare, nintendo, epilator, punjači, satovi, rančevi, solarne lampe i poneki parfem.

Prodajne cene ove robe, koja se vodi kao polovna, jesu sa PDV-om, a kupovati je mogu i fizička i pravna lica.

Kako se vi odnosite prema pošiljci? Odgovorite nam u našoj anketi: 

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Goran

    23. jun 2021 | 13:41

    Nikada nigde nisam pročitao da je naša Pošta objavila prodaju takvih neisporučenih pošiljki tj. predmeta, a vidimo da tu ima i bižuterije i raznih drugih stvari za koje bi ljudi bili zainteresovani. Ja mislim da se ta prodaja odvija tajno, o tome se verovatno obaveštavaju samo odredjene osobe bliske tamo zaposlenima, rodjaci, prijatelji, trgovci i sl.

  • Iwan

    23. jun 2021 | 16:14

    A gde završavaju pošiljke koje pokradu sa Aliexpresa, pa je zato Srbija sada na crnoj listi za isporuku?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>