Prvi test za najteži zakon na svetu: Fejsbuk odbija saradnju, kome će ići zarada od oglasa
Fejsbuk odbio saradnju i pored zakona
Australijski nadzorni organi istražuju tvrdnju da je Fejsbuk odbio zahtev izdavača za pregovore o ugovoru o licenci, rekao je regulator Rojtersu. To je ujedno i prvi test najtežeg zakona na svetu o sadržaju na mreži.
Navodno, Fejsbuk je odbio predlog i nije naveo razlog, iako je izdavač među prvima u Australiji sklopio sličan posao sa Guglom. Ovo "ne", moglo bi da predstavlja prvi test kontroverznog mehanizma da se povrati novac na reklame od Gugla i Fejsbuka: Ako odbiju da pregovaraju o naknadama za licencu sa izdavačima, može se umešati arbitar imenovan od vlade.
U izjavi na Rojtersova pitanja, Fejsbukov šef za Australiju Endrju Hanter rekao je da je kompanija "usredsređena na zaključivanje komercijalnih poslova sa nizom australijskih izdavača".
Dodaje da kompanija planira odvojenu inicijativu "za podršku regionalnim, ruralnim i digitalnim australijskim redakcijama i novinarstvu od javnog interesa u narednim mesecima".
- Ako se Gugl dogovorio s njima, ne vidim kako bi Fejsbuk mogao to da izbegne - rekao je Rod Sims, predsedavajući Australijske komisije za konkurenciju i potrošače (ACCC).
Vlade širom sveta uvode zakone kako bi tehnološki giganti naterali medijske kompanije da kompenzuju prihod od oglašavanja. Ali Australija je jedina zemlja u kojoj vlada može odrediti takse ako pregovori ne uspeju.
U prevodu, Australija je prva donela zakon koji primorava platforme da plaćaju za objavljivanje vesti. Kao i drugi izdavači širom sveta, australijske medijske kuće izgubile su prihode u prethodnih 10 godina, jer su se oglašivači okrenuli internet gigantima kao što su Fejsbuk i Gugl.
Ali Gugl i Fejsbuk su se protivili pregovorima o medijskom zakonu.
To je podstaklo tehnološke kompanije da samostalno sklope komercijalne ugovore sa medijima, poput onog koji je nastao između Fejsbuka i Njuz Korpa. Bez ovih dogovora, zakon bi mogao da primora tehnološke kompanije na prinudni spor sa izdavačima oko vrednosti sadržaja.
Pregovori oko zakona doveli su do toga da je Fejsbuk iznenada blokirao svaki pristup australijskim vestima u jednom trenutku.
Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.