• 1

Ovo je naličje operacije Bugati-Rimac: Porše sada kontroliše 58,2% hrvatske kompanije

Transakciju ne prati "cash flow", već se radi o zameni deonica

  • 1

Video: Naličje operacije Bugatti-Rimac: Nemci kontrlišu većinski paket hrvatske kompanije

Poznavaoci auto-industrije nisu previše iznenađeni raspletom "nove" spektakularne poslovne operacije vezane za kompaniju Rimac Automobili i brend Bugati, premda je gotovo sigurno da je otpora takvom rešenju bilo.

U moru sumornih vesti o koroni, kao "bomba" je odjeknula vest da je mladi preduzetnik, Mate Rimac, preuzeo kultni automobilski brend Bugati. Taj istorijski uspeh firme, koja je još 2009. radila iz garaže, ipak "ispod radara" krije ovu stranu priče, piše Poslovni dnevnik.

Naime, udruživanjem Rimac Automobila i Bugatija stvara se "joint venture" Bugati Rimac (u kojoj će većinski udeo imati novoosnovana Rimac grupa), a koji će (in)direktno kontrolisati nemački Porše, sa 58,2 posto vlasništva, dok će Mate Rimac ostati na čelnoj poziciji, ali s manjinskim paketom od 20,4 posto deonica.

Transakciju ne prati "cash flow", već se radi o zameni deonica, što reflektuje posledično sažimanje strukture firme iz Svete Nedelje. Time Rimčev stratap prestaje da bude to i dodatno se integriše unutar VW grupacije, čiji je deo i Porše.

Rimac Automobili postaju Rimac grupa (podeljena na Bugati Rimac, te Rimac Tehnolodži) u kojoj Mate Rimac formalno ima najveći pojedinačni udeo od 37 posto, Porše ima 24 posto udela, Hjundai 12 odsto, a ostali deoničari - 27 procenata.

Na stepenici niže, Rimac grupa će imati 55 posto paketa Bugati Rimca unutar kojeg zasebno ostaju brendovi Bugati Automobils i Rimac Automobili. Preostalih 45 posto deonica "joint venture"-a drži nemački proizvođač koji finansijski prati Rimca u poslednje tri godine, te najnovijim dogovorom dobija moćnu kontrolu nad 58,2% akcija.

Mate Rimac

Mate Rimac / Foto: Profimedia/DENIS LOVROVIC/AFP

Sa 37% deonica grupe, koja ima 55% deonica Bugati Rimca, mladi preduzetnik iz Hrvatske imaće tek nešto više od petine deonica u kompaniji. Uprkos tim brojkama koje bitno idu u korist nemačkom investitoru, dogovor je da na čelu ostaje Mate Rimac, kao CEO Rimac grupe.

On će voditi Bugati Rimac i Rimac Tehnolodži.

Nova kompanija ostaje pod upravljačkom palicom mladog biznismena koji je, uprkos svim objektivnim preprekama poslovanja u Hrvatskoj, firmu podigao iz nule i to u branši koja je naglašeno kapitalno intenzivna. Ipak je, piše hrvatski portal, najvažnije od svega da poslovnih ideja i planova u Sv. Nedelji ne manjka, što je adut deoničarima VW-a.

Video: Jedna noć u njemu vredi kao prosečna plata u Srbiji: Otvara se prvi plutajući rizort na svetu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    Ne, to što Porsche ima 24% u Rimac Grupi ne znači da uz 45% u Bugati Rimac ima još 13%. To su dvije odvojene kompanije i svaku treba gledati zasebno, Porsche s 24% vlasništva u Rimac Grupi nije ni blizu većinskom udjelu i ne može izravno (bez nekog drugog suvlasnika s kojim bi imao 50+%) samostalno utjecati na odluke Rimac Grupe. Također, ovo nisu dionička društva, već društva s ograničenom odgovornošću i jedini član Uprave je Rimac, dakle on je jedina osoba koja donosi odluke. Za primjer: Zuckerberg ima 29% Facebook-a, Gates ima 1,4% Microsofta, Musk ima 18% Tesle, Jobs je imao oko 1% Apple-a itd.

    8
    2

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke