Znate li koliko dnevno papira izađe iz jedne firme? E-fakture donose uštedu, bolju naplatu poreza...

  • 0
fakture Foto: Pixabay

Uvođenje elektronskih faktura doneće preduzećima u Srbiji milionske uštede, a državi efikasniju kontrolu i naplatu poreza, izjavio je Bojan Stanić iz Sektora za strateške analize Privredne komore Srbije.

Vlada Srbije donela je danas tri uredbe i tri pravilnika na osnovu Zakona o elektronskom fakturisanju, koji počinju da se primenjuju 1. januara 2022. godine, podseća se u saopštenju Privredne komore Srbije.

Tim povodom, Stanić ocenjuje da će uvođenje e-fakture doneti uštede privredi s obzirom na to da se, kako navodi, kroz Centralni registar godišnje evidentira i do četiri miliona faktura koje će se ubuduće izdavati, primati, slati i čuvati digitalno.

"Iz ugla privrede posebno je važno to što će novi digitalni sistem fakturisanja učiniti bržim, efikasnijim, transprentnijim i sigurnijim međusobna plaćanja unutar privatnog, ali i sa javnim sektorom, što bi trebalo da donese bolju naplatu potraživanja, veću likvidnost, ubrzanje poslovnih tokova i smanjenju sive ekonomije i nelojalne konkurencije", istakao je Stanić.

Miloni faktura po kompaniji 

Generalni direktor MK Grup Mihailo Janković navodi da su još 2019. godine pokrenuli proces digitalizacije faktura u kompanijama članicama, Karneks i Agrogloub, hotelima Šeraton i Grand, te najavljuje da će u naredna dva meseca ta usluga biti dostupna u kompaniji Sunoko i u agrarnim kompanijama u sastavu Grupe.

"Uvođenje elektronskih faktura svakako će doprineti velikim uštedama na administrativnim i operativnim troškovima, povećanju efikasnosti i ubrzanju procesa, što je posebno važno za velike sisteme koji obrađuju i hiljade faktura", rekao je Janković.

Kako je dodao, imajući u vidu koliko je to manje upotrebljenog papira na nivou privrede, značajan je doprinos očuvanju životne sredine.

U saopštenju se navodi da kompanija Imlek godišnje ima oko 1,3 miliona izlaznih faktura koje idu svakodnevno ka oko sedam hiljada kupaca, te da je broj ulaznih faktura oko 50 hiljada od oko četiri hiljade dobavljača. U toj kompaniji kažu da će uvođenje elektronske fakture automatizovati proces evidentiranja ulaznih faktura i značajno povećati kontrolu nad podacima i poslovnim promenama u oba procesa.

Navode da u nekoj manjoj meri može doći i do smanjenja troškova administracije - papir, obrada, čuvanje i ističu da je glavna prednost potpuna kontrola nad poslovnim procesom prodaja - nabavka i usklađenost sa poslovnim partnerima u tim promenama.

Zakon o e-fakturama će primenjivati u fazama, navodi se u saopštenju i dodaje da će od 1. januara 2022. e-fakture koristiti privreda kada ih dostavlja javnom sektoru ili kada ih razmenjuju dva subjekta unutar javnog sektora.

Od jula 2022. e-fakture biće u primeni kada javni sektor dostavlja račun privatnom sektoru i od kada će subjekti privatnog sektora biti u obavezi da primaju i čuvaju elektronske fakture, a od 1. januara 2023. izdavanje elektronskih faktura biće obavezno i za privatni sektor u međusobnim transakcijama.

Video: Naličje operacije Bugatti-Rimac: Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>