EASA: Vratićemo odobrenja kad se uklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida posla u Jat Tehnici
Beogradski MRO nije stao sa poslovanjem jer će privremeno koristiti LineTech EASA sertifikat
EASA i vlasnik Jat Tehnike kompanija Avia Prime odgovorili su na pitanja o kontroli srpskih EASA Part 145 odobrenih organizacija. EASA je potvrdila da su EASA MOA odobrenja za Jat Tehniku i GAS Aviation suspendovana:
– Odobrenja će biti ponovo vraćna od strane EASA-e jednom kada se fajndinzi (Level 1 findings u ovom slučaju) zatvore (otklone) i kada se (od strane predmetnih organizacija) saglasja sa EASA zahtevima praktično dokažu – stoji u kratkom odgovoru evropskog regulatora, penosi Tangosix.
Sa druge strane, vlasnik Jat Tehinke kompanija Avia Prime tvrdi da beogradski MRO nije stao sa poslovanjem jer će privremeno koristiti LineTech EASA sertifikat, da su već uložili određena novčana sredstva u Jat Tehniku i da planiraju da nastave sa investicijama:
– EASA je odlučila da sprovede kontrolu (audit) svih srpskih MRO organizacija sa evropskim sertifikatom. Moramo da naglasimo da poštujemo sve EASA-ine odluke i da gledamo blagonaklono na sve njihove kontrole, ranije i buduće, imajući u vidu da je to najbitnije regulatorno telo na svetu. Takođe smo veoma zahvalni što Jat Tehnika može da obavlja svoje operacije pod EASA Part 145 sertifikatom i da tako pruža usluge linijskog i baznog održavanja kompanijama baziranim u Evropskoj Uniji.
Poštujemo EASA-inu odluku i nakon kontrole već smo napravili neophodne korake u skladu standardnih procedura. Podneli smo plan korektivnih akcija EASA-i u ponedeljak i sada čekamo njihovo odobrenje tih predloga kako bi počeli da pravimo neznatna usaglašavanja koja će nam omogućiti da ponovo poslujemo pod predmetnim sertifikatom.
Kako ne bi usporili redovno poslovanje, od ponedeljka Jat Tehnika koristi beogradske kapacitete pod našim validnim poljskim LineTech EASA sertifikatom. Isporučićemo sve avione po planu i nismo imali nikakve negativne reakcije klijenata kojima trenutno održavamo avione. Jat Tehnika je bitan deo naše grupe kompanija i u toj činjenici postoji benefit, možemo kompenzovati sve izazove koristeći naše deljene resurse. Avia Prime grupa i dalje raste i menja se na bolje i sigurni smo da će nam predmetni događaji pružiti vredan uvid u to kako možemo biti još bolji.
U ovom konkretnom trenutku, pored korektivnih mera koje ćemo primeniti, ništa se značajno nije promenilo u dnevnim operacijama Jat Tehnike. Imamo velike planove za ovu kompaniju zakazane za kraj 2021. godine – stoji u odgovoru Avia Primea za Tango Six.
Na pitanja o ključnom delu ugovora o privatizaciji Jat Tehnike, zahtevanom nivou ulaganja u opremu i infrastrukutru, iz Poljske kažu da se to ne dovodi u pitanje i pored potrebe za balansiranje uslovljeno korona-krizom:
– Jat Tehnika ima veliki potencijal, izuzetnu istoriju i iskustvo, što jeste i što će biti jedan od temelja na kojem gradimo Avia Prime grupu. Ne kao opravdanje već kao činjenicu moramo naglasiti da smo Jat Tehniku preuzeli pred do sada nezabeleženu situaciju u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju – potpunom padu obima saobraćaja i srodnih poslovnih aktivnosti usled pandemije. Ono što mnogi verujemo ne znaju je da u ovoj vrsti posla moramo imati znatne rezerve sredstava kako bi plate neometano bile isplaćivane, šta god da se dogodi.
Tokom procesa preuzimanja Jat Tehnike trebalo je da investiramo u kritične tehničko-tehnološke kapacitete kompanije. Balansirali smo na finoj liniji između investicija i toga da ostanemo operativni prilično umešno u poslednjih 18 meseci jer smo bili u stanju da investiramo 1,7 miliona evra kako bi ispunili ugovor o privatizaciji sa Vladom Srbije. Takođe, tokom pandemije nismo zaustavili naše operacije u Beogradu ni za 24 časa, sačuvali smo zaposlene i radili smo na avionima naših klijenata. Poslednjih nekoliko meseci donelo je pozitivne promene u motorskom odeljenju beogradskog MRO-a, odeljenju za servisiranje stajnih trapova i u vidu novih renomiranih klijenata koji će nas angažovati krajem ove godine - navode iz Avia Primea.
Kako ističu, voljni su da investiraju novih 10 miliona evra od kojih je većina već pre-alocirana, pre svega za nove alate i druga unapređenja kapaciteta.
Video: Ruski lovci snimili susret sa američkim izviđačem
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ja
Dokle više laži bree. Sto ne kažu pravu istinu o situaciji u firmi da se ne radi na avijonima da ljudi odlaze svakim danom i to licenciran kadar da dele otkaze prete ucenjuju radnike sa prinudnim odmorima da bi pristali da idu za poljsku da rade bez radne vize i zdravstvenog osiguranja. EASA neće biti vracena naredna dva meseca ako ne i duže.
Podelite komentar
Obzirom
Na stanje drugih institucija, mislim da bi EASA ozbiljno trebala "da zagrebe" ne bi li neko sa strane utvrdio mnoge nepravilnosti u radu, da se jednom uverimo gde smo i koliko daleko od ispravnog, osim na papiru i TV ekranu, da bi ozbiljnijom kontrolom i mnoga druga ovlašćenja bila oduzeta...
Podelite komentar