Dolaze bolji dani za avio-svet: Hoće li gigant moći da odgovori na sve porudžbine?
Cilj kompanije je smanjenje emisije ugljen-dioksida za 50 odsto
Definitivno ima naznaka da se avio-industrija i turizam oporavljaju, a o tome ne svedoče samo prodate karte i aranžmani, niti veći protok na aerodromima, već i porudžbine letelica.
Naime, Er Frans je naručio 60 aviona tipa Erbas A220-300, a gigant njima planira da zameni svoje letelice Erbas A318 i A319 na mreži kratkolinijskih i srednjelinijskih letova.
Prvi poručeni model bi trebalo da se nađe na aerodromu Šarl de Gol krajem septembra.
Kako je saopštio Er Frans, taj avion ispunjava njihov plan za održivo poslovanje, s obzirom na to da je napravljen od lakših kompozitnih materijala, odnosno koristi 20 odsto manje goriva i proizvodi 34 odsto manje buke u odnosu na letelicu od ranije, koja pripada starijoj generaciji.
Cilj kompanije je smanjenje emisije ugljen-dioksida za 50 odsto, u apsolutnom iznosu, u domaćoj i regionalnoj mreži do 2024. godine, kao i smanjenje emisije ugljen-dioksida od 50 odsto, po putniku, po pređenom kilometru do 2030. godine. Tu misiju imaju i drugi avio-prevoznici.
Ali, briga o planeti i zamena u te svrhe, nije jedini okidač za rast porudžbina letelica. Kako nam je nedavno otkrio Jožef Varadi, CEO Viz Era, mađarski prevoznik je iskoristio krizu da proširi poslovanje i naruči nove avione.
Oni su još u martu 2020. poručili nove avione od Erbasa, a takođe su i ulagali više u tehnološku platformu. "U tekućoj godini od presudnog značaja je i pronalaženje adekvatnog stručnog kadra, sposobnog za upravljanje kriznim situacijama", kazao je Varadi.
Video: Vučić, Zaev i Rama: Tri sporazuma za bolju regionalnu saradnju
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.