• 0
 ≫ 

Uđete u dućan, pokupite namirnice i izađete: Top 5 promena koje su već sada u prodavnicama

 ≫ 

Velike prodavnice van grada počele su vremenom da beleže pad prometa. Brendovi se sada fokusiraju na dućane malih formata

  • 0
Apple Store, Ikea, Amazon Go Grocery Foto: Shutterstock

Od pojave korone, trgovci su morali da preispitaju važnost fizičkih prodavnica i adekvatnost njihovih postojećih formata, kao i  prodajnih koncepata.

Iako je prošla godina protekla u znaku onlajn kupovine pa su trgovci mahom prebacivali fokus na uspostavu i optimizaciju veb šopova, fizičke trgovine su i dalje jedna od najsnažnijih dodirnih tačaka koje brendovi imaju u komunikaciji sa klijentima. To potvrđuje i procena Euromonitor Internationala, prema kojoj će 2025. godine 76 posto ukupne robe biti kupljeno upravo u fizičkim prodavnicama. 

Za očekivati je da mnoge od njih neće izgledati poput onih pre korone, a u nastavku su neki od glavnih trendova koje već sada opažamo u dizajnu prodavnica.

Mali kvartovski formati

Kako je korona ograničila kretanje i fokusirala nas na krajeve u kojima živimo, tako su velike prodavnice van grada počele da beleže pad prometa. Brendovi se sada fokusiraju na dućane malih formata čija je ponuda prilagođena kvartovskoj zajednici.

Jedan od predvodnika trenda je Ikea, poznata upravo po velikim hangarima van grada, koja je najavila otvaranje 50 manjih kvartovskih dućana. Umesto dosadašnjih poludnevnih izleta koje je zahtevala svaka poseta Ikei, s mini-dućanima se švedskih brend približava kupcima, mestima gde se oni svakodnevno kreću, žive i rade.

Ponuda svakog lokalnog dućana prilagođena je potrebama zajednice, pa tako ona u Kvinsu, nudi pametna rešenja za male stanove.

Automatizacija kupovine

Trend automatizacije u vezi je sa razvojem tehnologije i užurbanim životnim stilom u kojem rutinske zadatke želimo da obavimo što brže, pa je zato i najprisutniji u supermarketima. Na razvoj automatizovane, beskontaktne kupovine uticala je i pandemija jer kupci više ne žele da se zadržavaju u dućanima duže nego što je potrebno.

Amazon Go Grocery nudi automatizovano iskustvo u punom smislu te reči - kupac uđe u trgovinu, uzme proizvode s polica i izađe. Ovaj koncept u potpunosti ukida čekanje na kasi, pa i onoj samoposlužnoj. Kupci na ulasku u trgovinu skeniraju QR kod na aplikaciji Amazon Go, prilikom kupovine stavljaju proizvode u vrećice koje se nalaze uz svaku policu s proizvodima, a na izlasku iz trgovine automatski se tereti njihova kartica.

Brisanje granica između ugostiteljstva i trgovine

Apple Store Foto: Shutterstock

Kako bi se prilagodili učestalim zatvaranjima i merama socijalnog distanciranja, brojni ugostitelji osim dostave uveli su i prodaju svojih proizvoda.

Primer uspešne transformacije restorana u hibridni model zalogaonice i delikatesnog dućana je koji pominje Tportal, a nalazi se u centru Zagreba. Uz minimalni zahvat i redizajn, popularan restoran pretvoren je u trgovinu koja prodaje sveže namirnice i polugotova jela spremna za brzo dovršavanje kod kuće.

Trgovina poput doma

U želji da kupcima pruže prijatno okruženje, brendovi u dizajnu trgovina koriste elemente tipične za uređenje doma, poput parketa, tepiha i udobnih naslona. Ovaj trend se prvo javio u dizajnu kafića i hotela, a sada i trgovci uviđaju prednosti kreiranja prijatne atmosfere u svojim prodavnicama - ako se kupci dobro osećaju, provešće više vremena u prodavnici i iznova se vraćati.

Ovaj pristup koristi i proizvođač odela po meri Suitsupply čiji se dućani ne nalaze na najfrekventnijim ulicama u gradu, već u blizini, kako bi se klijentima osigurala veća doza privatnosti i mira i kako bi se brend udaljio od percepcije brze mode. Slično je i u interijeru – parketi, tepisi, fotelje, dekorativne lampe i biljke stvaraju prijatno okruženje u kojem će kupci rado izdvojiti više vremena.

Kupovina uz prethodnu narudžbinu

Trgovci su na potrebu za distancom i većim nivoom sigurnosti svojih kupaca odgovorili uvođenjem kupovine uz prethodnu narudžbinu. Ovim garantuju klijentima da će moći da uđu u trgovinu bez prethodnog čekanja u redu i razgledati ponudu bez gužve.

Apple Store je uslugu nazvao „Kupuj sa stručnjakom“, jer uz termin i opušteno razgledavanje ponude, klijenti dobijaju i uslugu stručnog savetovanja s prodajnim osobljem koje im je na punom raspolaganju prilikom bukirane posete trgovini.

A da nisu samo prodavnice te koje unose promene, govori i jedan neobićan štand koji je počeo da prodaje svoje lubenice na poverenje. 

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>