OneFit nije samo biznis, već filozofija: "Zdrava hrana ne mora biti skupa, a da vežba može svako"

  • 1
fitnes Foto: Freepik

Fitnes industrija se nakon višemesečnog zastoja usled korona krize snažno oporavlja, uzimajući zamah širom sveta, a posebno na Zapadu. Pretpostavka je da će u 2021. porasti za čak 7,2 odsto.

Svest o pravilnoj ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti jača svakodnevno, i to ne samo kod mlađe populacije. Osim o fizičkom izgledu, ljudi snažnije vode računa i o zdravlju, a na tom putu im uspešno pomažu razni gedžeti, uređaji, aplikacije - koji 21. vek čine jednostavnijim i praktičnijim.

Glavna prednost je što je danas većini stanovništva dostupan barem neki vid edukacije ili pomoći vezan za sport i ishranu, a tržište je preplavljeno i zdravim prehrambenim proizvodima, pre svega, alternativama za belo brašno ili šećer. Dobra vest je da se Srbija na tom putu polako, ali sigurno - sve brže uklapa u globalne okvire.

Rađaju se domaće ideje, a jedna takva tiče se startapa OneFit. O samom brendu, novitetima u fitnesu i zdravoj ishrani, ali i poslovanju u Srbiji, razgovaramo sa jednim od osnivača - Nikolom Vulevićem.

U zemlji gde je učestala navika da se naširoko konzumiraju beli hleb, šećer, suncokretovo ulje, ali i da se neretko vežba "po potrebi", nije lako doneti nešto novo i postaviti ga na čvrste temelje. Uvek je izazov pokretati startap, a posebno na malom tržištu, gde svest o zdravoj ishrani i redovnom vežbanju nije na visokom nivou. Iako se naši ljudi sve više bave svojim duhom i telom, ostaje pitanje koliko većina ima sluha za ovakve biznise?

Nikolu pitamo ko čini tim OneFit i kako se rodila ideja za pokretanje takve vrste biznisa?

- OneFit je najbrže rastući fitnes i blog zdrave ishrane u Srbiji, a verovatno sada i šire, u celom regionu. To je startap, projekat, ideja, zamisao, koncept, blog. OneFit je filozofija i način života. Mi smo veoma mlada kompanija. Napunili smo dve godine od osnivanja pre nekoliko dana, odnosno 1. septembra, dok je sama ideja nešto starija. Iskra OneFit-a je nastala kao bljesak moždane oluje u glavi momka koji je bio na svojoj životnoj prekretnici jedne zimske noći u Minhenu. Dragiša Gligorijević je načinio sudbonosni skok - priča Vulević za Telegraf Biznis i dodaje:

- Spakovao je kofere i napustio obećanu zemlju i prestižne master studije. U koferima je doneo ideju OneFit-a. U temelje naše kompanije uzidan je all-in životni rizik jednog mladog čoveka, kao i njegova neverovatna želja da promeni društvo i njegove nezdrave navike. Iskra nastala u Nemačkoj zapalila je lančani požar koji neprekidno gori već treću godinu zaredom. Ideja OneFit-a je direktna posledica otpora prema fami i barijerama koje su nastale oko koncepta zdrave ishrane, gde je zdrava ishrana predstavljena kao nešto ekskluzivno, rezervisano za mali broj ljudi koji imaju mogućnosti da sebi priušte skupe personalizovane planove ishrane i planove treninga. Tim OneFit-a sačinjava osam stalnih članova koji su ujedno i osnivači kompanije, a to su Dragiša, Marko, Dunja, Aleksandar, Kristina, Nikola Cvetković, Teon i ja.

fitnes, teretana, vežbanje, patike Foto: Freepik

Radno vreme ne postoji, samo ljubav i strast prema poslu

Iz Nikoline perspektive, pokretanje startapa na malom tržištu je poput vožnje.

- Prvi deo vožnje, nije bila vožnja u klasičnom smislu reči, već je više ličila na kaubojski rodeo. I sada je vožnja turbulentna, kao u nekom zabavnom parku, samo su padovi mekši zbog iskustva koje smo stekli u međuvremenu kao tim. Radno vreme ne postoji. Ono počinje onog momenta kada se probudite i otvorite oči, zatim ide na pauzu tokom vašeg egzistencijalnog posla koji vam obezbeđuje kvalitet života (imam neopisivu sreću da volim i uživam u svom regularnom poslu), i nastavlja se nakon njega. Ostavili smo iza nas pregršt radosnih i tužnih životnih momenata, upoznali smo se podrobno i naučili da dišemo kao jedno. U potpunosti sam saglasan sa tvrdnjom da svest o zdravoj ishrani i redovnom vežbanju nije na visokom nivou, uopšteno posmatrano - priča nam Nikola, a mi onda pretpostavljamo da je želja za uspehom i motivisanjem drugih - utoliko jača i veća.

I da, bili smo u pravu. Nikola baš tu vidi prostor za delovanje OneFit-a.

- Između ostalog, naša misija je da širimo svest o zdravoj ishrani i da dopremo do što više ljudi sa ovih prostora. Sa druge strane, ako posmatramo osobe opredeljene za aktivan i zdrav život, možemo uočiti da se kod nas konstantno pojavljuju veoma dobri individualni i grupni sportisti. Na osnovu toga mogu da zaključim da su ljudi ovde sposobni za velike domete, samo je neophodno da naprave prve korake u smeru prihvatanja novog načina života.

Na zvaničnom sajtu ove domaće firme, u uvodnom delu, možemo pročitati navođenje da je "internet danas preplavljen netačnim informacijama i zabludama o zdravim namirnicama". Koji su to ključni primeri?

"Naš osnivač Dragiša, kao klasične primere zabludi, navodi sledeće stvari:

- Dijeta mora da podrazumeva izgladnjivanje (zapravo, izbalansirana ishrana, sa adekvatnim unosom svih makro i mikronutrijenata, treba da omogući konstantnu sitost i osećaj zadovoljstva);

- Dovoljno je pojesti samo jednu voćku za obrok;

- Nikako se ne sme jesti nekoliko sati pre spavanja (ovo nije tačno - važno je da se jedu prave namirnice);

- Zdrava ishrana je skupa (uopšte ne mora da odgovara istini, posebno ako se efikasno kupuju, na veliko, uz eliminisanje svakodnevnih nepotrebnih namirnica, poput grickalica i slatkiša);

- Hraniti se zdravo je veoma teško i zahteva mnogo vremena (ovo uopšte nije istina - zapravo je dovoljno, makar za početak, izbaciti najštetnije namirnice: belo brašno, trans masti i šećer, i rezultati se odmah vide).

Dakle, zaključak je da se ne radi o ogromnom ulaganju vremena ili novca, već o usvajanju svakodnevnih zdravih navika koje dugoročno mogu da se prate sa lakoćom."

U kolektivu OneFit Nikola Vulević radi kao guru marketinga i analitike. To znači da je njegov dosadašnji fokus rada na svim vidovima plaćenog oglašavanja, e-mail marektingu, analitičkom praćenju pokazatelja sa bloga, kreiranju sadržaja, izgradnji svesti o brendu kod potencijalnih korisnika i svim drugim stvarima iz domena - kako onlajn, tako i oflajn marketinga, a za kojima se ukaže potreba.

- Na kraju, možda i najvažnija uloga, jeste da sam od pre nekoliko sedmica zadužen i za razvoj našeg poslovanja - dodaje Nikola i dalje nam objašnjava kako izgleda taj proces ovih dana, kada se čini da nikada nije bilo više alternativnih ponuda na tržištu. S jedne strane su zdrave, a sa druge strane - "zdrave" namirnice, tj. one koje se tako oglašavaju. Kako da razlikujemo proizvode koji zaista odgovaraju svom epitetu od onih koji ne zadovoljavaju standarde, iako se deklarišu kao zdravi?

- Promena svesti se ogleda u kontinuiranom obrazovanju i iscrpnom čitanju svih deklaracija proizvoda koje konzumiramo. Postoje sertifikati i standardi koji garantuju kvalitet takvih proizvoda i za čije je dobijanje neophodno uložiti veoma veliki trud da bi se dobili. Tako, na primer, od 1988. godine imamo u našoj zemlji poznati sertifikat "Zdrava hrana - Zelena jabuka" koji se dodeljuje (ali i oduzima) proizvođačima industrijske hrane koji moraju da zadovolje širok aspekt tehnoloških standarda u svojoj proizvodnji, kao i kvalitet gotovih prozvoda koji moraju da obezbede zdravlje i vitalnost organizma. Pravilnik definiše dozvoljene sirovine, dozvoljene aditive, pa sve do njihovih dozvoljenih količina u proizvedenim namirnicama - kaže ovaj mladi preduzetnik, napominjući i drugu poznatu oznaku, prisutnu kod nas, koju treba slediti.

- To je Nacionalna oznaka za organske proizvode - "ORGANSKI PROIZVOD". Ova oznaka se dodeljuje proizvodima koji su proizvedeni u saglasnosti sa propisima i pravilima organske proizvodnje i za koje je izdata potvrda od sertifikacijske organizacije. Na kraju je važno upoznati ljude na pijacama i u piljarnicama u kojima obavljamo svakodnevne kupovine namirnica, jer su oni neposredan izvor informacija o proizvodima koje svakodnevno upotrebljavamo - ističe Nikola.

Žena voće povrće pijaca Foto: Profimedia/Panthermedia/Matej Kastelic

"Vapimo za promenama u ishrani"

U prethodnom pominjanju, Vulević je, ispred OneFit-a, razbio neke mitove vezane za zdravu hranu i novac, odnosno visoke cene, ali ipak, ne možemo da ga ne upitamo koliko je sve to povezano sa zaradama i standardom? Iako možda pristupačnija nego što nam deluje, prava zdrava i kvalitetna hrana i dalje nije dostupna većinskom stanovništvu, mada je finansijski aspekt - sasvim sigurno nekima često i izgovor da ne iskorene lošije navike.

- Srbija je još uvek zemlja starih autohtonih i regionalnih sorti biljaka i životinja, čija se zastupljenost smanjuje ubrzano u poslednjih 20 godina. To je i dalje naša konkurentna prednost društva. Stava sam da bi trebalo da je održimo i da se borimo da je zaštitimo. Tradicionalna ishrana u Srbiji je bazirana na "jakoj hrani", koja je seljacima omogućavala celodnevni rad na poljima, njivama i u šumama. Razvojem industrije i internim migracajama iz sela u gradove, naši poslovi su se promenili, postali su više kancelarijski, ali navike u ishrani nisu ispratile ovu promenu - konstatuje Nikola.

Njegov stav je naše društvo definitivno vapi za promenama u ishrani.

- Nesumnjivo je da standard i potrošačka moć stanovništva utiču na kvalitet života i izbor namirnica, ali ne u tolikoj meri u kojoj se predstavlja. Postoje siromašnija područja, na jugu Evrope, sa nižim standardom, kod kojih je generalno zdravlje i prosečan životni vek populacije na višem nivou od našeg. Vežbanje je, sa druge strane, u potpunosti besplatno. Mišljenja sam da je to više izgovor, nego nešto niži standard od razvijenih zemalja. Ako pogledamo statističke podatke o našem stanovništvu, primetićemo da su loše navike u ishrani (pušenje, fizička neaktivnost, prekomerna upotreba alkohola) odgovorne za više od 50.000 smrti godišnje, koje nastanu kao posledica kardiovaskularnih bolesti - kaže sagovornik Telegraf Biznisa.

Kada smo se već dotakli te teme, ne možemo da ne pitamo Nikolu o rezultatima jedne studije. Naime, ona je pokazala da smanjenje količine šećera, koji se dodaje u prerađenu hranu i piće, može sprečiti milione da dobiju srčane bolesti ili dijabetes. Ipak, koliko je svet daleko od realizacije te ideje?

- Ako posmatramo svetske trendove koji su zastupljeni u ishrani, vidimo da se stvari polako odvijaju na bolje, ali nedovoljno brzo i dinamično prema OneFit filozofiji. Realizacija je u potpunosti na nama, jer smo mi sami konzumenti tih proizvoda. Niko nas ne primorava da ih kupujemo. Najzdraviji napitak na svetu je voda. Dobro je da svako od nas ima izbor. Neko poseže za napitkom sa dodatim šećerom, neko za vodom. Svako je gospodar svoje sudbine i dobrim delom odgovoran sam za sebe u potpunosti. U međuvremenu, dok čekamo sveobuhvatne promene na višem nivou, OneFit je tu za vas da vam olakša prelaz i da vam omogući da se edukujete na jednom mestu - navodi Vulević.

Zdrava hrana, orašasti plodovi, avokado Foto: Shutterstock

Šta je OneFit lični plan ishrane?

OneFit lični plan ishrane je naš direktan pokušaj da koncept zdrave ishrane nađe svoje mesto u svesti što više naših korisnika, po veoma pristupačnoj ceni. Po ceni minimalne naružbine jedne dostave hrane od 990 dinara, možete sebi da priuštite precizan lični plan ishrane koji će vam u skladu sa odabranim ciljem zadovoljiti sve nutritivne potrebe - objašnjava Vulević, suosnivač OneFit-a.

Plan je, dodaje, kreiran tako da pokriva ostvarenje osnovnih ciljeva - mršavljenje, održavanje težine i zdravo gojenje. Plan je opšte prirode i adekvatno je skrojen za najširu zdravu populaciju.

- Pored plana ishrane na našem blogu možete pročitati sve o zdravoj ishrani; možete pronaći kalorijske vrednosti više od 200 najzastupljenijih namirnica kod nas (Tablica Kalorija); možete izračunati potreban dnevni unos kalorija u zavisnosti od cilja (Kalkulator Kalorija); možete izračunati količinu energije koja je telu potrebna za obavljanje vitalnih funkcija (BMR kalkulator); možete izračunati svoju ukupnu dnevnu potrošnju energije (TDEE kalkulator) - navodi dalje stručnjak za fitnes i zdravu prehranu, i predočava dalje ciljeve ove mlade firme.

- U narednom periodu naša kompanija će dodatno proširiti polje svog poslovanja fokusirajući se na fitnes, trening, teretane, dodatke ishrani, sportsku opremu i na druge stvari koje su usko povezane sa vežbanjem i zdravom ishranom. Pratite nas!.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoran

    16. septembar 2021 | 20:47

    Zanimljiv članak. Zanimljiv startap. Drago mi je da je neko objektivno sagledao probleme sa kojima se Srbi susrecu u ishrani.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>