• 0

Koja je uloga politike i nauke u svetu bez dima?

Bejkereva navodi da se 91% pušača koji su prešli na alternative izjasnilo da su precizne informacije o boljim alternativama i po čemu se razlikuju od cigareta, bile ključni faktor u njihovoj odluci

  • 0
GTNF Foto: GTNF

Postoji jedan govor, iz 1998. godine kada je tema bila javno zdravlje i politika javnog zdravlja, na kraju tog govora koji je držao poznati direktor bio je zaključak: U vezi javnog zdravlja i politike samo su važne tri stvari - dokazi, dokazi, dokazi.

Time i je počeo i ovogodišnji Globalni forum o duvanu i nikotinu (Global Tobacco Nicotine Forum - GTNF) o značaju informacija i javnih politika u smanjenju broja pušača. I kako obećavaju učesnici, nastaviće da pružaju dokaze da su proizvodi bez duvanskog dima manje štetni u poređenju sa cigaretama.

Koliko dezinformancije utiču na svest pušača

Smanjenje štete od duvana je cilj ka kojem naučnici koračaju već izvesno vreme. Veliku ulogu u tome imaju i sami proizvođači duvanskih proizvoda koji su zajedno sa stručnjacima za javno zdravlje i predstavnicima vlada govorili na upravo održanom GTNF forumu.

Zbog toga je važna saradnja svih u lancu kako bi se sprečile dezinformacije na ovom putu sveta bez duvanskog dima, poručili su učesnici panela.

- Borba protiv dezinformacija u vezi sa alternativnim proizvodima bez sagorevanja predstavlja pravi izazov za kompaniju Filip Moris - ukazala je Žizel Bejker, potpredsednica naučnog programa u toj korporaciji.

Ona je učestvovala na panelu "Science driving policy" na kojem je istaknuto da je, osim akcije za smanjenje broja pušača, važno i to koliko odrasli pušači uopšte imaju pristup informacijama i samom proizvodu koji može da bude alernativa cigaretama.

Istakli su da mnoštvo netačnih informacija stvara zbrku.

- Dezinformacije nisu novost. Uvek je bilo zloglasnih informacija. Ali važno je kako joj i nauka pristupa. Mi smo u digitalnoj eri. Imamo informacije nadohvat ruke. Te informacije je zaista teško razlikovati između onoga što je zaista nauka i onoga što je mišljenje. Moramo time da se pozabavimo, ne možemo samo da mislimo da će dezinformacije da nestanu same od sebe - rekao je Karl Fagerstrom, iz Fagerstorm konsaltinga.

GTNF Foto: GTNF

Učesnici su ukazali na činjenicu da loši izvori mogu potrošače dovesti u zabludu.

80 odsto pušača razmišlja o boljim alternativama cigaretama

Rezultati nedavnog istraživanja o uticaju dezinformacija na razumevanje rizika pokazalo je da skoro 80 odsto ispitanika smatra da „smanjenje štete od pušenja zahteva da odrasli pušači imaju pristup boljim alternativama od cigareta".

Anketa je pokazala i da 59% ispitanika „ne može da identifikuje glavni uzrok bolesti povezanih sa pušenjem".

- Oni mogu donositi odluke, i treba da imaju izbor - primetila je naučnica u kompaniji Filip Moris, koja uveliko transformiše svoje poslovanje ka budućnosti bez duvanskog dima.

Govoreći o proizvodima bez dima, Bejkereva navodi da se 91% pušača koji su prešli na alternative izjasnilo da su precizne informacije o boljim alternativama i po čemu se razlikuju od cigareta, bile ključni faktor u njihovoj odluci.

- Da bi nauka mogla da vodi javne politike, neophodno je pozabaviti se dezinformacijama koje se odnose na percepciju građana o rizicima povezanim sa pušenjem - rekla je ona.

Ista studija otkriva da su ostalih 33 odsto zapravo oni koji nisu razmišljali o prelasku i ostavljanju cigareta zbog nedostatka naučnih i balansiranih informacija o istim proizvodima.

- Ponudio bih jedan predlog. Ako su proizvodi koji sadrže nikotin bili regulisani poput alkoholnih pića u smislu oporezivanja i dostupnosti, možda bi trebalo razmisliti o toj visini ograničenja - rekao je Deon Human i naveo da je Švedska verovatno jedan od najboljih primera gde možemo testirati tvrdnju da li nauka pokreće politiku.

Potrebna saradnja nauke i politike kako bismo stvorili bez duvanskog dima

GTNF Foto: GTNF

Žizel Bejker ističe da postoji veliko očekivanje javnosti za pristup tačnim informacijama kako bi potrošači mogli da donesu prave odluke.

- Stanovništvo razume i prati šta društvo gleda. Treba da dopremo do odraslih pušača koja opet treba ponuditi relevantne informacije o boljim izborima u odnosu na cigarete. Trenutno mislim da su te informacije "načete" i postalo je jasno koliko je važno imati činjenice nadohvat ruke - rekla je Bejkerova.

Istakla je da kompanije poput Filip Moris, ali i naučnici treba da iskoriste ove trenutke kada je celo društvo saglasno oko toga kuda želi da ide, a to je društvo bez duvanskog dima.

Takođe, kretori politike i regulatori u mnogim zemljama različito delaju, pa je potrebno pomiriti sve opcije.

Po zakonu, vlada SAD i američka Uprava za hranu i lekove (FDA) moraju da se konsultuju o svim relevantnim akterima tokom razvoja politike. To nije slučaj u mnogim drugim zemljama, u Kini na primer.

Da li treba uvesti striktne mere?

Generalni direktor kineskog Nacionalnog centra za nadzor i ispitivanje kvaliteta duvana, Kingiuan Hu, primetio je da su naučna saznanja omogućila ljudima da prepoznaju vezu između cigareta i zdravstvenih efekata, napominjući u tom smislu da je primena politike u kontroli duvana takođe podstakla kontinuirane inovacije u nauci i tehnologiji.

GTNF Foto: GTNF

Rekao je da je potrebno popuniti mnoge istraživačke praznine, posebno u vezi s procenom rizika različitih proizvoda, napominjući da otvorenost prema novim tehnologijama može samo pomoći u razumevanju različitih politika u ovoj oblasti i ubrzati implementaciju kontrole duvana.

Bejkerova upozorava da i dalje postoji baza potrošača za koju je malo verovatno da će uskoro da promeni navike.

- Naša uloga je u tome da olakšamo njihove dileme postepeno ih usmeravajući ka boljoj tranziciji. I to na način da nudimo proizvode sa smanjenim rizikom, naravno uz pomoć nauke i tehnologije.

Zaključak skupa bio je da zajednički napor naučne zajednice i organizacija za javno zdravlje ostaje imperativ, kako bi se ubrzao proces čiji je cilj prekid upotrebe cigareta, ali i promovisanje cilja uklanjanja bolesti i mortaliteta povezanih sa pušenjem.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>