Zašto se avio-kompanije toliko muče da ostanu profitabilne?
Milijarder i investitor Voren Bafet jednom je sebe nazvao "aero-holikom", zbog toga koliko je često u iskušenju da ulaže u komercijalne avio-kompanije.
Ali, dvaput je na teži način naučio da ova industrija može biti rizična opklada. Od početka pandemije, akcije avio-kompanija su na "divljoj vožnji", što pokazuje koliko sektor može biti promenljiv.
- Čini se da su avio-kompanije jednom ili dvaput u deceniji pogođene ovim egzogenim šokovima koji se zaista teško obrađuju, bilo da se radi o nečemu poput 11. septembra ili Velike recesije - rekao je stručnjak Adam Gordon.
Industrija putničkih avio-kompanija je već bogata sredstvima, sa malim profitnim maržama, piše CNBC.
Uprkos rizicima, industrija je doživela neke periode konstantnog rasta. Avio-kompanije su zabeležile veliki rast profita oko decenije pre kovida, što analitičari pripisuju restrukturiranju avio-divova nakon 11. septembra. Ipak, ti periodi mogu "uljuljkati" investitore u lažni osećaj sigurnosti.
U 2017. godini, izvršni direktor "American Airlines"-a rekao je da je uveren kako ovaj biznis nikada više neće izgubiti novac. Akcije avio-kompanija mogu biti privlačne investitorima jer je industrija ključna za globalnu ekonomiju.
U svakom slučaju, zaključak je da, iako vas ova industrija može "lansirati" u visine, isto tako je činjenica da - može i da izneveri. Naime, pomalo iznenađuje, ali industrija koja pruža takvu vrstu usluge i radi je sa apsolutno besprekornim operativnim i bezbednosnim rezultatima - u stanju je da se nađe pod ovakvim pritiskom.
Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.