• 0

Putovanja su uvek noćna mora, ali ove godine pred praznike biće još gore

Avion kad se jednom prizemlji, teže se vraća na nebo

  • 0
Devojka putuje avionom

Foto: Shutterstock

Sezona prazničnih putovanja je počela relativno glatko, sa dobrim vremenom i nekoliko otkazanih letova. Ali mnogi u industriji su zabrinuti da sreća neće potrajati dok se sezona praznika ne završi nakon Nove godine.

Velike američke avio-kompanije rade sa manje pilota i stjuardesa nego pre pandemije. Pošto se rezervacije domaćih avio-kompanija skoro vraćaju u normalu, avio-kompanije pokušavaju da urade više sa manje resursa ove praznične sezone.

Padovi usluga u oktobru u Southvest Airlines i American pokazuju šta se dešava kada se rasporedi poremete bez nivoa osoblja potrebnog za brzi oporavak od otkazanih letova. Problemi brzo gomilaju, što dovodi do stotina dodatnih otkazivanja.

„Mislim da su sve avio-kompanije iscrpljene“, rekao je Kejsi Marej, predsednik Udruženja pilota Southvest Airlines. „Velika mećava ili neki takav događaj bi mogli da izazovu kašnjenja i otkazivanja.“

A svako kome je otkazan let naići će na probleme u pronalaženju alternativnog načina da stigne tamo kuda ide.

"Ako bude problema, biće teško ponovo smestiti ljude čiji su letovi otkazani. Avioni su veoma puni", rekao je Savi Sith, analitičar aviokompanije Rejmond Džejms.

Nedostatak osoblja

 

Avio-kompanije koje su imale nedavne prekide u uslugama priznale su da nemaju dovoljno osoblja da se pozabave problemima.

Bob Džordan, koji bi trebalo da postane izvršni direktor kompanije Southvest početkom sledeće godine, rekao je investitorima prošlog meseca da su problemi sa vremenskim prilikama i kontrolom vazdušnog saobraćaja doveli do toga da posada i avioni budu van pozicije, pa je trebalo nekoliko dana da se oporave.

„Doveli smo u neprijatnost hiljade kupaca i dodatno smo izazvali naše sjajne zaposlene“, rekao je on. „Samo želim da se izvinim i našim kupcima i našim zaposlenima. Kada se vazdušni saobraćaj skoro zaustavio tokom prvih meseci pandemije, sve avio-kompanije su koristile pakete za prevremeno penzionisanje i otkupe kako bi dobrovoljno smanjile broj zaposlenih. Svi se sada muče da popune osoblje, ali je potrebno vreme da se unajme, obuče i sertifikuju piloti i stjuardese, tako da se veći deo trenutnog zapošljavanja obavlja zbog letnje sezone - ne ove jeseni i zime - rekao je Sith.

Sve avio-kompanije kažu da su spremne da se nose sa smetnjama izazvanim vremenskim prilikama ili drugim problemima kao što su greške u kontroli vazdušnog saobraćaja.

Denis Tajer, portparol Saveza savezničkih pilota, sindikata pilota u Americi i sam aktivni pilot, rekao je da je zabrinut da Amerika previše "rasteže" svoje osoblje.

„Želimo da letimo. Ali činjenice od ranije ove godine pokazuju šta se dešava kada stvari ne idu kako je planirano“, rekao je on. „Oni prave raspored tačno na maksimalan broj mogućih letova i on ne pruža fleksibilnost kada stvari krenu naopako. Avioni ne lete u nadi.“

Southvest pokušava da radi na svom trenutnom rasporedu sa oko 15% manje pilota nego što je imao pre pandemije, prema Mareju, iako broj letova nije smanjen ni približno za toliko. To ostavlja mnogo manje mogućnosti za oporavak kada se problemi pojave.

Ukupan broj domaćih letova planiranih od prošlog vikenda do neposredno posle Nove godine smanjen je za 12 odsto u poređenju sa istim periodom 2019, prema podacima Ciriuma, usluge za praćenje podataka avio-kompanije.

Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>