Brodovi iz Kine kasne najmanje nedelju dana: Da li ste uspeli da se domognete poklona?

  • 1

Kris Moris, dopisnik britanskog servisa BBC - za globalnu trgovinu - istraživao je zašto je kovid poremetio obrasce isporuke širom sveta i kako je to uticalo na praznične poklone mnogih ljudi, u 2021. godini.

Jednog maglovitog jutra, neposredno pre Božića, kontejner za otpremu konačno je stigao u skladište u Lidsu - sa sedam nedelja zakašnjenja, navodi se u tekstu. Dopremljen je iz Ningboa u Kini, sa igračkama i igricama.

Ostali kontejneri koji je trebalo da stignu pre Božića, neće stići do januara. Dok se lanci snabdevanja širom sveta bore sa uticajem pandemije, preduzeća se suočavaju sa frustrirajućim kašnjenjima, dok se bore da zadovolje potražnju potrošača.

Da stvar bude gora, troškovi globalne isporuke su ove godine dramatično porasli. To je dobra vest za brodarske kompanije - za koje se procenjuje da će ove godine ostvariti rekordan profit od 150 milijardi dolara. Ali, istovremeno je i dodatno opterećenje za mnoga druga preduzeća.

Naime, razne firma bacaju "jače svetlo" upravo na sezonske igračke i predmete, te je njima ovaj period godine najprometniji. Ako sada propuste šansu, šta posle? Skoro sve zalihe porodične firme iz Lidsa, "Boxer Gifts", proizvode se u Kini

To pomaže u smanjenju potrošačkih cena, a isporuke kontejnera su nekada bile i više nego pouzdane. Ali ne i ove godine. "Sada 95% njih kasni najmanje nedelju dana", kaže generalni direktor Tomas O'Brajen.

Dostupnih brodova oko katoličkog Božića nije bilo, te su gašenja i kašnjenja u vezi sa virusom - potpuno poremetila lance snabdevanja. Posle teške 2020. godine, trgovci su pokušali da obezbede zalihe ranije.

amazon dostava Foto: Shutterstock

Ali taj porast potražnje, zajedno sa nedostatkom brodova i kontejnera na pravom mestu u pravo vreme, jednostavno je pogoršao situaciju. Na desetine brodova bilo je usidreno u lukama u Kaliforniji - veći deo godine - čekajući na istovar.

Ne smemo zanemariti ni čuveni brod "Ever given" koji je u martu bio zaglavljen u Sueckom kanalu čak šest dana, što je "debelo" koštalo globalnu trgovinu.

Rezultat celokupne krize je da su kratkoročni troškovi slanja tereta iz Azije u Evropu ove godine porasli za 366%, navodi se u tekstu. A dugoročne stope, "zaključane" 12 meseci unapred, porasle su još više. Kontejner koji je, možda, koštao oko 4.000 dolara za slanje iz Azije u Evropu - sada košta oko 20.000 dolara.

Video: Otkazano na desetine letova zbog omikron soja

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 534

    2. januar 2022 | 23:08

    Svaki artikal koji se poruči iz Kine ima rok isporuke koji varira od 30 do 90 dana. Kako nova godina i ovaj put pada u ponoć 31 decembra, svako je poklone trebao da poruči na vreme a ne u decembru. Ako nisu stigli za ovu, stići će na vreme za sledeću novu godinu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>