Rastko Nicić: Raznovrsna ponuda i kvalitet usluge su obaveza koju banka mora da ima prema klijentima

  • 1

Neretko čujemo da su ljudi osetljiviji na svoj novac nego na svoje zdravlje. Samim tim, kada više stotina hiljada ljudi poveri baš vama da upravljate njihovim transakcijama i finansijama, kada ste zaduženi za rešavanja njihovih novčanih potreba i održavanje finansijskog zadovoljstva, jasno je da je to poverenje rezultat stabilnosti i kvaliteta.

Sa druge strane, to predstavlja i obavezu da svakodnevno kako kvalitet, tako i raznovrsnost usluga morate da unapređujete i prilagođavate potrebama klijenata.

Koji su to razlozi zbog kojih se klijenti opredeljuju da izaberu određenu banku, kako se menja tradicionalna uloga banaka i zbog čega su u jubilarnu kampanju, kojom proslavljaju 20 godina uspešnog poslovanja, rešili da uđu zajedno sa klijentima, ali i da je posvete zajednici u kojoj posluju, pitali smo Rastka Nicića, člana izvršnog odbora i direktora Sektora za poslovanje sa stanovništvom i malim privrednim društvima u UniCredit Banci.

  • Prolazi još jedna godina, sada kada sumiramo rezultate šta je za vašu industriju bilo najteže, a šta smatrate velikim uspehom?

- Da krenemo prvo od onoga što je bilo najteže. Ono što je obeležilo ovu, kao i prošlu godinu, a takođe se ne odnosi samo na finansijske odluke, ali se svakako odrazilo i na bankarsku industriju, jeste neizvesnost.

Konkretno, odlaganje finansijskih odluka klijenata zbog još uvek prisutne neizvesnosti koju je pandemija virusa korona donela. Poznato je da se ljudi lakše suočavaju i sa lošom izvesnošću, nego sa neizvesnošću.

Uprkos pandemiji, godina iza nas je bila dobra godina za bankarski sektor, ali i za celu privredu, jer je zabeležen rast tražnje, a banke su se već drugu godinu za redom pokazale kao pouzdan partner državi u očuvanju ne samo stabilnosti, već i rasta privrede.

Pored toga, UniCredit Banka brzo je ka svojim klijentima istupila sa proaktivnim rešenjima, kako kroz program garantnih šema za klijente iz privrede, tako i sa cenama usluga i proizvoda za stanovništvo koje su ostale na predpandemijskom nivou, dok su neke čak i spuštene.

  • Šta vas je motivisalo da u vašu jubilarnu kampanju posvećenu dvadesetogodišnjici poslovanja UniCredit Banke u Srbiji uključite i klijente, ali je i posvetite očuvanju životne sredine?

- Mislim da je kampanja "20 godina se zajedno trudimo da pokrećemo dobre stvari" kojom smo započeli obeležavanje našeg jubileja, najbolje pokazala da usredsređenost na klijente za nas nije samo marketinška floskula, već istinska potreba i iskreno opredeljenje.

Osim što smo želeli da ponudimo klijentima za njih najpovoljniju uslugu, želeli smo da ih uključimo u projekat koji ima viši, zajednički cilj.

Želeli smo da im pokažemo da iako možemo potpuno samostalno da realizujemo neke projekte, mi ipak želimo da zajedno sa njima pokrećemo dobre inicijative, ali i da im pokažemo da smo više od bankarskog servisa i finansijskog proizvoda. Želja nam je da naši klijenti budu ne samo zadovoljni našom uslugom, već da budu i na jednom drugom, etičkom nivou ponosni na izbor banke koji su napravili.

Što se tiče motiva da našu jubilarnu kampanju posvetimo očuvanju životne sredine, mislimo da vaš biznis može biti uspešan i održiv onoliko koliko je uspešna i održiva zajednica u kojoj poslujete.

Naša banka jedan je od pionira zelenog finasiranja na domaćem tržištu, i samim tim ovo je logičan nastavak takvog, sada već odavno odabranog puta. Iako se nadam da smo ovom kampanjom uticali na dodatno podizanje svesti kada je u pitanju očuvanje životne sredine, ponosan sam što smo ovom akcijom za samo dva meseca sakupili više od 13 miliona dinara, jer to pokazuje da su naši klijenti svesni značaja održivog razvoja i odgovornog poslovanja.

Ovaj novac će tokom naredne godine biti uložen u projekte unapređenja zaštićenih područja i očuvanja bio-diverziteta na teritoriji Republike Srbije, a na osnovu nedavno potpisanog Memorandum o saradnji sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine još jednom smo potvrdili da smo podrška najširoj zajednici u rešavanju pitanja od opšteg značaja, što ulaganje u životnu sredinu definitivno jeste.

  • Menja se lokalno bankarsko tržište, kako vi gledate na 2022. godinu, šta očekujete?

- Ukrupnjavanje tržišta kojem svedočimo je očekivano i za klijente zapravo može da bude vrlo dobro. Dokle god promene rezultiraju inovativnošću i neprestanim unapređenjem kvaliteta usluga, a ne smanjuju zadovoljstvo klijenata, one su dobre, čak i prilika za korisnike finansijskih usluga i proizvoda, jer im otvaraju mogućnost da za sebe izaberu najbolju moguću uslugu.

Očekujem da nas stalne transformacije stimulišu da budemo još efikasniji u iznalaženje rešenja i usluga koje će najpreciznije moguće odgovarati na sve njihove specifične potrebe.

  • U ovo vreme praznika, svi potrošači vole da znaju - keš kredit ili kartice - šta je bolje?

- I keš kredit i kartica, u zavisnosti od potrebe i želja, naravno.

Keš krediti jesu najtraženiji i najaktuelniji proizvod, a procedura za odobrenje je kod nas i brza i jednostavna. Uvek ću ih preporučiti za kupovine koje se dešavaju na nekoliko godina, a koje rešavaju neku dugoročnu potrebu i doprinose poboljšanju kvaliteta života.

Rastko Nicić, UniCredit Banka Srbija Foto: ProRec Studio

To su potrebe kao što su kupovina automobila, renoviranje stana, prelazak na moderniji sistem grejanja, jer ovim proizvodom možete izabrati rok otplate i do 5 - 6 godina.

Sa druge strane, kreditna kartica je idelano rešenje za sezonske kupovine ili kupovine koje ponavljate više puta godišnje. Ono zbog čega su naše kreditne kartice jedinstvene na tržištu je što baš svaku kupovinu možete da podelite na 3, 6 ili 12 rata bez kamate na svim prodajnim mestima u zemlji, inostranstvu, kao i prilikom online kupovine.

  • Koliko je važno da i banke prate inovacije? Kakvi su vaši planovi po tom pitanju?

- Neophodno je da banke prate inovacije, jer onoliko koliko se inovirate, toliko možete da stepen zadovoljstva aktuelnih klijenata stalno podižete za lestvicu više, ali i da rastete i da postajete atraktivni i novim, mlađim klijentima.

Naši planovi su vrlo ambiciozni, pogotovu po pitanju digitalizacije. Mnoge tradicionalne industrije su se digitalizovale kako bi ostvarile rast, pa je digitalizacija i za nas osnovni način privlačenja novih, ali i povećanja zadovoljstva aktuelnih klijenata.

Reći ću vam samo da ćemo do 2024. godine na nivou UniCredit Grupe u digitalizaciju uložiti više od 2,8 milijardi evra. Iako znamo da su naši klijenti i u ovom trenutku zadovoljni uslugom koju im pružamo, ovo je prvenstveno inovacija u njih i njihove potrebe koje se svakodnevno i same digitalizuju.

  • Kako će izgledati prosečni klijent banke u narednih pet godina, šta mislite?

- Foto-robot klijenta budućnosti se možda još naslućuje i pravi, ali evo ja ću vam dati svoju pretpostavku: oprezan, elektronski zahtevan, finansijski edukovan, od banke očekuje stalnu dostupnost, besprekoran servis i korisničko iskustvo, efikasnu uslugu prilagođenu baš svim njegovim potrebama, ali i savetodavni i partnerski pristup.

  • Šta će biti prioritet UniCredit Banke za sledeću godinu?

Da ostanemo prvi izbor banke za sve naše dugogodišnje klijente, ali i da to, zbog jedne od najraznovrsnijih, a u isto vreme i najkvalitentnijih ponuda na tržištu, postanemo i za mnoge druge.

Kada stabilnost i predvidivost modela rada udružite sa kvalitetom koji konstantno unapređujemo i digitalnom inovativnošću u koju ćemo jako puno uložiti, uopšte ne sumnjam da će sledeća godina biti i više nego uspešna i za naše klijente i za UniCredit Banku.

(Telegraf Biznis/PR)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>