• 4

Biće sve teže naći Najki i Adidas u radnjama: Menja se biznis strategija i nesporno utiče na kupce

Brendovi su "iskoristili" period pandemije da ubrzaju planove za rast direktno preko sopstvenih kanala

  • 4
Air Max, Nike

Foto: Nike

Želite da kupite Najki patike, Adidas dukserice, kroksice, polo majice ili Canada Goose jakne? Kupci će ovih dana, verovatno, imati više sreće da željene artikle "uhvate" u matičnim radnjama ili preko sajta, nego u manjim prodajnim lancima.

Ovi popularni brendovi i druge vrhunske marke obuće i odeće smanjuju broj "spoljnih prodavaca", koji prodaju njihovu robu, i umesto toga koncentrišu svoje napore na to da kupce navedu da kupuju direktno preko njihovih kanala, kao i iz uske grupe veleprodajnih partnera, piše CNN.

Promena znači da će kupci ubuduće imati manje raspoloživih mesta za kupovinu proizvoda vodećih brendova, a takođe vrši pritisak na trgovce koji više neće moći da izlažu veoma traženu obuću i odeću na svojim policama, kažu stručnjaci za maloprodaju.

Direktna prodaja omogućava brendovima da zarade više novca, ali i da kontrolišu svoje cene i prikažu proizvode tačno onako kako žele na rafovima svojih prodavnica. Ovim pristupom takođe mogu sprečiti da njihove stvari budu previše snižene, što bi moglo da oslabi imidž brenda i moć određivanja cena.

- Manje smo zainteresovani za male igrače koji nemaju naročito dobre nivoe usluge ili standarde u prodavnicama - rekao je izvršni direktor Crocs-a, Endru Ris, još u aprilu.

Nudeći manje stvari na veliko, brendovi takođe mogu pogoditi najbolju tačku svog poslovanja - veliku potražnju i malu ponudu. Strategije za povlačenje od drugih trgovaca počele su mnogo pre pandemije kovida-19, ali su se ubrzale u poslednje dve godine.

Ustvari, brendovi su "iskoristili" period pandemije da ubrzaju planove za rast direktno preko sopstvenih kanala, posebno kada je reč o onlajnu. Na početku krize, na primer, prodavnice su bile zatvorene, i nije postojala druga opcija za kupovinu nego putem interneta.

Stan Smith Adidas

Foto: Adidas

Kada su se radnje ponovo otvorile i kupci "navalili" na novu odeću i obuću, došlo je do ogromnog nesklada između potražnje i ponude. Brendovi su imali malo (ako je uopšte i bilo) dodatne robe za slanje prodavcima, a prioritet su davali zalihama u svojim prodavnicama i na veb lokacijama.

Recimo, Under Armour i Ralf Loren su odustali od slanja robe diskontnim prodavnicama kao što je T.J. Maxx. Osim što pojačavaju svoje veleprodajne partnere i rastu na mreži, mnogi od ovih brendova otvaraju nove prodavnice.

Kada je reč o Amazonu, najvećem svetskom divu za e-trgovinu, neki brendovi su oklevali da prodaju svoju robu preko ovog sajta iz zabrinutosti da neće imati kontrolu nad korisničkim iskustvom. Najki je 2019. najavio da će prestati da prodaje na Amazonu, dok se Under Armour, Adidas i Crocs prodaju na ovoj platformi. S druge strane, Canada Goose i Ralf Loren drže se podalje.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mostarac

    adidas je imao najbolje patike, silverstar, koje su koštale 200 KM, i ne vidim razlog zašto je pravio uopšte druge. One su bile savršene.

    2
    7

    Podelite komentar

Google preporuke