• 2

Uslužuju kafu, a rade poput banke: Kako je mali šop za pola veka postao imperija?

Pre 51 godinu u Sijetlu je otvorena prva, mala kafeterija. Biznis je i dalje tu, ali se sada svrstava u redove "divova", i to sa razlogom

  • 2
Alessandra Ambrosio Foto: Profimedia/The Mega Agency

Ako ste barem jednom u proteklom periodu svratili u Starbaks, sigurno ste primetili poklon kartice, koje su bile aktivne od oktobra do decembra 2020, a neverovatno je da su te stvarčice vredele čak 3 milijarde dolara.

Da je čuvena kafeterija kojim slučajem banka, rangirala bi se kao 385. najveća u zemlji, a ovo je novac koji Starbaks računa kao zaradu, pre nego što je određeni proizvod uopšte i poručen.

Evo šta je zanimljivo, primećuje novinarka WSJ: u mnogim poklon-programima, dakle, karticama koje podrazumevaju određen uplaćen iznos na njima - postoje ljudi koji taj iznos nikada ne iskoriste.

Dakle, ovde nije reč samo o stvaranju lojalne veze između brenda i potrošača, već i tome kako Starbaks posluje poput banke, dok uslužuje kafu, zahvaljujući svojim poklon karticama i mobilnoj aplikaciji.

WSJ zapaža da tehnologija ima bitnu ulogu u evoluciji brenda.

Pre 51 godinu u Sijetlu je otvorena prva, mala kafeterija. Biznis je i dalje tu, ali se sada svrstava u redove "divova", i dalje se navodi kako je "samo Mekdonalds veći od Starbaksa, kada je reč o tržišnoj kapitalizaciji".

U početku, Starbaks se širio polako, uglavnom samo u gradu gde je osnovan, i tako je bilo do neke 1987, kada su prvobitni vlasnici prodali kompaniju njenom tadašnjem direktoru marketinga, Hauardu Šalcu.

Upravo on je krenuo da širi priču o Starbaksu i van Sijetla, a Amerikance je upoznao s italijanskim napitkom o kojem su tada malo znali, a to je espreso.

U početku je, naravno, sve bilo "lokalno", ručno pravljeno, a globalna kafeterija danas pravi neverovatnih 170.000 vrsta napitaka. Ovakav pristup radu, podrazumeva i više cene, ocenjuje WSJ.

Baristi i konobari su značajna "karika" u lancu, naročito zato što je Starbaks vremenom postao sinonim za "kompleksnost" kada je reč o pravljenju napitaka. Sve je počelo s espresom, ali je onda nastao frapućino, zatim late sa ukusom bundeve itd.

Širom sveta, do 2021, evidentirano je više od 33.000 Starbaks objekata. Ostalo je istorija, a više o svemu možete pogledati u videu iznad.

Video: Stranci a domaći u Beogradu: Rekli su da smo ludi, ali mi smo ovde srećni

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlajki

    20. januar 2022 | 23:56

    Losa kafa,nista bez lokalne kafiterije.

  • fan

    21. januar 2022 | 02:32

    Moja omiljena kafa...vec vise od 20 godina samo "Starbucks Bold " kafu pijem i nijednu drugu. Najomiljenija mi je Verona i Sumatra.Jednu dnevno tall size a ako mi treba kafa posle podne onda je to Americano sa slagom. Love it!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>