Uslužuju kafu, a rade poput banke: Kako je mali šop za pola veka postao imperija?
Pre 51 godinu u Sijetlu je otvorena prva, mala kafeterija. Biznis je i dalje tu, ali se sada svrstava u redove "divova", i to sa razlogom
Ako ste barem jednom u proteklom periodu svratili u Starbaks, sigurno ste primetili poklon kartice, koje su bile aktivne od oktobra do decembra 2020, a neverovatno je da su te stvarčice vredele čak 3 milijarde dolara.
Da je čuvena kafeterija kojim slučajem banka, rangirala bi se kao 385. najveća u zemlji, a ovo je novac koji Starbaks računa kao zaradu, pre nego što je određeni proizvod uopšte i poručen.
Evo šta je zanimljivo, primećuje novinarka WSJ: u mnogim poklon-programima, dakle, karticama koje podrazumevaju određen uplaćen iznos na njima - postoje ljudi koji taj iznos nikada ne iskoriste.
Dakle, ovde nije reč samo o stvaranju lojalne veze između brenda i potrošača, već i tome kako Starbaks posluje poput banke, dok uslužuje kafu, zahvaljujući svojim poklon karticama i mobilnoj aplikaciji.
WSJ zapaža da tehnologija ima bitnu ulogu u evoluciji brenda.
Pre 51 godinu u Sijetlu je otvorena prva, mala kafeterija. Biznis je i dalje tu, ali se sada svrstava u redove "divova", i dalje se navodi kako je "samo Mekdonalds veći od Starbaksa, kada je reč o tržišnoj kapitalizaciji".
U početku, Starbaks se širio polako, uglavnom samo u gradu gde je osnovan, i tako je bilo do neke 1987, kada su prvobitni vlasnici prodali kompaniju njenom tadašnjem direktoru marketinga, Hauardu Šalcu.
Upravo on je krenuo da širi priču o Starbaksu i van Sijetla, a Amerikance je upoznao s italijanskim napitkom o kojem su tada malo znali, a to je espreso.
U početku je, naravno, sve bilo "lokalno", ručno pravljeno, a globalna kafeterija danas pravi neverovatnih 170.000 vrsta napitaka. Ovakav pristup radu, podrazumeva i više cene, ocenjuje WSJ.
Baristi i konobari su značajna "karika" u lancu, naročito zato što je Starbaks vremenom postao sinonim za "kompleksnost" kada je reč o pravljenju napitaka. Sve je počelo s espresom, ali je onda nastao frapućino, zatim late sa ukusom bundeve itd.
Širom sveta, do 2021, evidentirano je više od 33.000 Starbaks objekata. Ostalo je istorija, a više o svemu možete pogledati u videu iznad.
Video: Stranci a domaći u Beogradu: Rekli su da smo ludi, ali mi smo ovde srećni
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vlajki
Losa kafa,nista bez lokalne kafiterije.
Podelite komentar
fan
Moja omiljena kafa...vec vise od 20 godina samo "Starbucks Bold " kafu pijem i nijednu drugu. Najomiljenija mi je Verona i Sumatra.Jednu dnevno tall size a ako mi treba kafa posle podne onda je to Americano sa slagom. Love it!
Podelite komentar