![Prada torbica tašna Prada torbica tašna](https://xdn.tf.rs/2022/01/25/torbica-prada-670x447.jpg)
Sve pare daju za luksuz: Srednja klasa raste, prosečan dohodak još uvek veći od inflacije
Kinezi troše sve više novca na luksuznu robu u svojoj domovini, jer zbog ograničenja uvedenih zbog pandemije, ne mogu da putuju u inostranstvo.
Podatke je objavila konsultantska kuća "Bain & Company", u svom godišnjem izveštaju o sektoru luksuza.
Prodaja luksuzne robe za ličnu upotrebu u kontinentalnoj Kini porasla je 36 posto na 471 milijardu juana ili 73,59 milijardi dolara u 2021, u odnosu na prethodnu godinu. To je, kako se navodi, duplo više iznad 234 milijarde juana ili 36,96 milijardi dolara, potrošenih na luksuznu robu u 2019.
Rast prodaje luksuzne robe je suprotan trendu ukupnog pada kineske maloprodaje od početka pandemije 2020, prenosi CNBC, i dodaje da aktuelni podaci takođe reflektuju rast kineskog domaceg tržišta kao destinacije za internacionalne brendove.
Udeo kontinentalne Kine na globalnom tržištu luksuza porastao je na oko 21 posto u 2021, sa otprilike 20 procenata u 2020. godini, prema računici pomenute kompanije. "Predviđamo da će se ovaj trend nastaviti i da će Kina biti na putu da postane najveće svetsko tržište luksuzne robe do 2025.", kažu.
Dodaju da je Kina i dalje najbolja potrošačka priča na svetu, jer njena srednja klasa raste. "Prosečan porast raspoloživog dohotka u Kini još uvek je veći od inflacije".
Prodaja brendirane kožne galanterije porasla je za oko 60 odsto i bila je najbrže rastuća kategorija, praćena rastom od oko 40 odsto u sektoru mode. Glavni pokretač rasta kineskog tržišta luksuza je bila ekspanzija bescarinskih prodavnica u Hajnanu, ostrvskoj provinciji u južnoj Kini.
![kina kina](https://xdn.tf.rs/2021/12/31/kina-460x0.jpg)
Tamo je prodaja luksuzne robe skočila 85% u 2021, na godišnjem nivou, dostižući 60 milijardi juana (oko 9,5 milijardi dolara), nakon uzleta od 122 odsto godišnje u 2020. Kompanija navodi i da je broj bescarinskih prodavnica u toj provinciji lani činio 13 posto ukupnog tržišta luksuzne robe u kontinentalnoj Kini, u odnosu na 9,0 procenata iz 2020. godine.
Globalna potrošnja stanovništva na luksuznu robu dostigla je prošle godine 320,6 milijardi dolara, oporavljajući se od pada u 2020. i premašila je nivoe prodaje luksuznih proizvoda iz 2019. godine, kada je iznosila 318,4 milijarde dolara, prema procenama "Bain & Company".
Video: Hotel u kome noć košta 5.000 evra, piće 150: Zavirite u dragulj jezera Komo za one sa dubljim čepom
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Darko
A,kod nas srednje klase vise nema.
Podelite komentar