Operator je dužan da korisniku omogući zadržavanje broja telefona prilikom prenosa
Pretplatnik prenos broja može zahtevati pisano ili u elektronskoj formi
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge, RATEL, donela je novi Pravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih mobilnih komunikacionih mreža.
U dokumentu, objavljenom u Službenom glasniku, kao opšte pravilo se navodi da je "operator dužan da obezbedi zadržavanje broja telefona korisnicima prilikom prenosa".
Pretplatnik prenos broja može zahtevati pisano ili u elektronskoj formi, a operater je dužan da mu dostavi obračun dospelih i ostalih dugovanja - u roku od dva radna dana. Rok za plaćanje tih obaveza je od 15 do mesec dana, a ako ne isplati, može se uvesti suspenzija odlaznih poziva do 30 dana.
Izuzeci od pravila
Izuzeci su kada je zahtev podnelo neovlašćeno lice, ili je zahtev netačan ili nepotpun, odnosno kada se radi o neregistrovanom pripejd korisniku. Dodatno, operator nema obavezu, ako postoje neispunjenja dugovanja pretplatnika, odnosno ako je broj u postupku prenosa ili od prošlog prenosa nije proteklo više od dva meseca, ili se broj koristi kraće od dva meseca.
RATEL dalje navodi da obaveza ne postoji ni kod broja koji je ukraden, nepostojeći ili isključen, ili je tražen prenos broja koji je jedan iz vezane serije brojeva.
Ukoliko se broj ne može preneti, obaveza operatora je da o tome obavesti u roku od jednog dana. Centralnu bazu prenetih brojeva drži RATEL, a nijedan od operatora ne može tražiti naknadu od pretplatnika.
Za prenošenje, operator primalac broja dužan je da plati naknadu od 200 dinara bez PDV-a operatoru davaocu broja, a ako se prenosi više od 100. broja, iznos naknade od stotog broja pada na 50 posto.
Video: Šumadija je prepoznata kao nova destinacija za digitalne nomade
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.