• 1

Erbas, koji posluje i sa Srbijom, prodao 611 aviona: Prihodi uzleteli

Narudžbine i profit koje je ostvarila avio-kompanija detaljno predstavljene u tabeli

  • 1
Avion, poletanje, Airbus, Erbas Foto: Pixabay

Najveći evropski proizvođač aviona, kompanija Erbas, isporučila je prošle godine 611 putničkih aviona, dok je broj naručenih letelica od strane avio-kompanija i lizing kuća iznosio 771. Erbas Helikopteri, sektor kompanije koji proizvodi civilne i vojne helikoptere, isporučio je 338 letelica uz ugovore o budućim isporukama za još 414 naručenih.

Poslovni prihod kompanije Erbas dostigao je 51,1 milijardu evra, što predstavlja povećanje od četiri procenata u poređenju sa 2020. godinom. EBIT (zarada pre oporezivanja i kamata) je iznosila 5,3 milijarde evra, neto prihod je bio na rekordnih 4,2 milijarde evra u poređenju sa gubitkom od 1,1 milijarde evra u 2020. godini.

Kompanija Erbas, kao bazu svojih poslovnih predviđanja za 2022. godinu, ne očekuje dalje poremećaje u globalnoj ekonomiji, vazdušnom saobraćaju, internom poslovanju kompanije i sposobnostima da isporučuje svoje proizvode i usluge.

ERBAS tabela Foto: Erbas/Printscreen

Na bazi ovih predviđanja kompanija planira da u 2022. godini isporuči 720 putničkih aviona, ostvari prilagođeni EBIT u iznosu od 5,5 milijarde evra i da poseduje slobodnu likvidnost (pre eventualnih spajanja ili akizicija ili finansiranja mušterija) u iznosu od 3,5 milijarde evra.

Kompanija Erbas aktivno posluje u Srbiji od 2016. godine kao dobavljač borbenih helikoptera za Vojsku Srbije i Ministarstvo unutrašnjih poslova i kao partner Ministarstvu odbrane Srbije u oblastima industrijsko-tehnološke saradnje. Većina flote srpske nacionalne avio-kompanije Er Srbija bazirana je na letelicama kompanije Erbas.

Video: Prvi Erbasovi helikopteri za MUP Srbije sleteli u Beograd

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Avijatičar

    19. februar 2022 | 08:53

    Ne znam zašto konačno ne krenu da proizvode male letelice. Sada se taj segment izuzetno razvija, dosta ljudi putuje privatnim letovima koji nisu tako skupi, avio brokeri koji organizuju te letove (kod nas njihov pandan Air Pink, Royal Charter Service) vape za manjim jeftinijim avionima. Sada kada je Embroder u problemima mogu da ga kupe i tako pokriju segment malih aviona.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>