Papreno skup Kartije dodatno podiže cene: Ne kupuju više ruske dijamante
Luksuzna roba biva sve skuplja. Šanel je, recimo, nedavno podigao cene nekih svojih tašni za više od 50%
Luksuzni francuski konglomerat Kartije (Cartier), poznat po nakitu, satovima i kožnim komadima, planira da podigne cene u narednih nekoliko nedelja.
Kompanija je trenutno poslednja u nizu, iz domena luksuzne robe, koja se odlučila na takav potez.
- "Blago" povećanje cena će delimično neutralisati rast američke i kineske valute u odnosu na evro - kaže izvršni direktor Cyrille Vigneron.
Takođe će pomoći da se pokriju veći troškovi za ključne materijale, kao što su dijamanti, platina i zlato, koje francuski div koristi za izradu svog nakita, uključujući narukvice od 275.000 dolara i minđuše od 104.000 dolara, piše Blumberg.
- Mi smo u dugoročnom poslu i moramo biti oprezni da ne prilagodimo naše cene prebrzo - dodao je CEO Kartijea. Ranije je rekao da bi "svako potencijalno povećanje cena od strane Kartijea verovatno bilo između 3% i 5%.
Neke druge evropske luksuzne kuće su bile "aktivnije" na tom polju - Šanel (Chanel) je, na primer, podigao cene nekih svojih tašni za više od 50%. A kada smo kod tog brenda i tašni, treba podsetiti na to kako su ih ruske influenserke prekorile zbog spornih zahteva oko saradnje.
Kao i mnoga preduzeća širom sveta, vrhunski brendovi i proizvođači luksuznih satova podižu cene kako bi se suprotstavili gomili rastućih troškova - od fluktuacija valuta do troškova materijala, isporuke i rada.
Akcije kod rivala kao što su LVMH (koji poseduje Tiffany & Co.) i Bulgari, porasle su ove nedelje nakon što su brendovi prijavili snažan rast prihoda uprkos inflaciji, kineskoj blokadi i ratu u Ukrajini.
Richemont, matična kompanija Kartijea, po planu treba da objavi kvartalne rezultate do maja.
Ruski dijamanti
Za sada, potencijalno povećanje cena dijamanata moglo bi povećati pritisak na troškove, rekao je Vigneron. Kartije i rivali, uključujući Tifani, rekli su da će prestati da kupuju kamenje iskopano u Rusiji, nakon invazije na Ukrajinu.
Rusija je, pritom, najveći svetski izvor dijamanata po zapremini
Druge zemlje će verovatno povećati svoju proizvodnju, kako bi popunile prazninu, rekao je on, što znači da će svako povećanje cena verovatno biti kratkog veka. Kartije, dodaje se, nastavlja da isplaćuje plate za svojih 250 zaposlenih u Rusiji, a njihov CEO kaže da firma ima "dovoljno novca da izdrži prilično dugo". Odbio je da iznese više detalja.
Istovremeno, u SAD, brend razmišlja o novim prodavnicama van velikih gradova kao što su Njujork, Majami i San Francisko. Prvo, kompanija će testirati da li postoji snažna potražnja - kao iz doba pandemije - u državama kao što su Teksas i Florida, prenosi dalje njujorška agencija.
Online prodaja takođe ima važnu ulogu u planiranom rastu kompanije. Prodaja na mreži je porasla na 9 odsto u 2021, sa 1 procenta u 2019. godini. Vigneron je rekao da je taj procenat čak i veći za SAD, ne navodeći tačan broj.
I ovo je zanimljivo, Kartije je uspeo da dopre do mlađih kupaca - što je demografska kategorija koju Tifani takođe juri. Kako je rečeno iz francuske kompanije, njihovu bazu kupaca čini čak 65% milenijalaca, tj. onih rođenih između 1981. i 1996. godine.
Zato se Kartije posmatra kao "brend za mlade", iako datira iz 1847. godine.
Video: Da li biste pojeli komad zlata? doručak košta 50 evra i hipsteri će odlepiti za njim
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.