Šef Rajanera odbrusio Boingu: "Pravite odlične avione, ali menjajte menadžere"
Izvršni direktor Rajanera, Majkl O'Liri, obrušio se u ponedeljak na rukovodstvo Boinga, rekavši da je direktorima te kompanije potrebno ili trenutno "restartovanje", ili podizanje nagore.
- U ovom trenutku mislimo da rukovodstvo Boinga trčkara okolo kao muva bez glave, nije u stanju da proda avione, a onda čak ni avione koje isporučuju, nisu u stanju da ih isporuče na vreme - precizirao je O'Liri, čelnik irske niskobudžetne avio-kompanije.
Inače, najveći evropski prevoznik - u svom rangu - 2010. je od Boinga, američkog proizvođača, naručio skoro 400 letelica. Poznato je i da su dve kompanije, tačnije O'Liri i rukovodstvo Boinga, prošle jeseni imali neobičnu javnu raspravu oko pregovora o mogućoj narudžbini za sledeću generaciju spornog modela 737 Max.
Podsećamo, avio-kompanije su počele da lete spornim modelom 2017. godine, a već 2018. se dogodila prva nesreća, kada se avion indonežanske kompanije "Lajon Er" srušio u Javansko more. Drugi pad 737 MAX letelice usledio je 2019, a kompanija je bila "Etiopijan Erlajns". U obe nesreće je poginulo ukupno 346 putnika, avion je povučen, i od tada je "rađeno na njemu".
Ipak, problemi za kompaniju su nastavili da se nižu, a kako smo pisali u novembru 2021. godine - 737 Max nazivaju "najispitivanijim transportnim avionom u istoriji", ali neki kritičari veruju da on još uvek nije bezbedan.
Ali, vratimo se na odnos Rajanera i Boinga.
Naime, irska kompanija je prekinula razgovore zbog svađe oko cena. O'Liri je takođe rekao da Rajaner morao da smanji svoje prolećne i letnje rasporede, jer avioni - za koje je očekivao da će ih Boing isporučiti do kraja aprila - verovatno neće stići do kraja juna.
Bio je ljut zbog kašnjenja, posebno zato što Rajaner kupuje avione poznate kao white tails, koje je Boing napravio za druge avio-kompanije. Prvobitni kupac tih aviona otkazao je porudžbinu tokom produženog 20-mesečnog prizemljenja aviona 737 Max, koji je usledio nakon dve fatalne nesreće.
- Mogu da razumem zašto mogu da postoje razni izazovi u proizvodnji novih aviona, ali avioni koje ste napravili i to pre dve godine; sve što ste morali da uradite je da stavite benzin u njih i je***o ih dovezete u Dablin. Stvarno ne razumem zašto to odlažete dva do tri meseca - rekao je šef Rajanera na konferencijskom pozivu sa investitorima o finansijskim rezultatima avio-kompanije.
- To odiše veoma lošim učinkom menadžmenta u Sijetlu - dodao je, a Boing je odbio da komentariše O'Lirijeve reči.
O'Liri kaže da ta kompanija pravi odlične avione, ali da je možda vreme da se promeni menadžment. Pored njega, i nekoliko drugih šefova iz avio-kompanija se žalilo na isto.
Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tt
Naravno! Od legendarnog 737 su, zarad profita, napravili ,,frankestajna" sa potpuno novim letnim osobinama i kompjuterskim ispravljanjem ,,greske u dizajnu". Nisu zahtevali, zbog vece zarade, preobuku pilota i desile su se tragedije.
Podelite komentar