• 0

Zelena salata skoro 1.000 RSD, ali cena nije jedini problem: Nigde je nema, pa u burger stavljaju kupus

Ovo je barem drugi put u 2022. da je KFC Australija ostao bez ključnih sastojaka za svoje obroke

  • 0
KFC burger Foto: Shutterstock

Australija se suočava sa nedostatkom zelene salate, što je dovelo do skoka cena i čak podstaklo giganta brze hrane, KFC, da umesto nje - stavi kupus u svoje hamburgere.

Kompanija je obavestila kupce da će koristiti mešavinu zelene salate i kupusa u svojim restoranima, navodeći kao razlog poremećaje u lancu snabdevanja, nakon što su velike poplave širom istočne obale uništile veći deo useva salate ranije tokom godine.

Australijski potrošači su takođe pogođeni previsokim cenama, a ne libe se da na društvenim mrežama izraze stav o tome. Kažu da glavicu zelene salate plaćaju 12 australijskih, odnosno 8,6 američkih dolara (oko 944 dinara), te da izdvajaju više od 25 australijskih dolara za lubenicu.

Ovo je barem drugi put u 2022. da je KFC Australija ostao bez ključnih sastojaka za svoje obroke. Zbog toga su morali i da smanje broj stavki na meniju, recimo, zbog nestašice piletine.

Voće i povrće u toj zemlji je značajno poskupelo i zbog klimatskih pojava kao što su poplave. Nacija se i dalje bori sa prekidima u lancu snabdevanja, povezanim sa pandemijom i upornim nedostatkom radne snage. "U normalnim vremenima, cene voća i povrća imaju tendenciju da se oporavljaju relativno brzo i vraćaju se u normalu jer proizvodnja u drugim oblastima postaje dostupna za popunjavanje praznina u snabdevanju", kažu stručnjaci, a  piše Blumberg.

Međutim, u periodu od 2022. do 2023. skoro svi aspekti lanaca snabdevanja suočavaju se sa inflatornim pritiscima. To stavlja Australiju, velikog izvoznika poljoprivrednih dobara, "u red" sa ostatkom sveta kako troškovi hrane rastu. Ruska invazija na Ukrajinu je dodatno uzdrmala globalne lance snabdevanja i podigla cene osnovnih inputa, kao što je đubrivo.

Novine i u Meku

Mekdonalds će ovog leta služiti pomfrit sa vrstom sira halumi (eng. halloumi) u Velikoj Britaniji, a razlog za to je što menja ponudu kako bi privukao više kupaca na veoma konkurentnom tržištu. Gigant brze hrane će lansirati četiri nova hamburgera inspirisana hranom iz Italije, Španije i sa Kipra, uključujući obroke kao što su Spicy Spanish Stack i Chicken Fiesta.

Takođe će služiti i pohovane štapiće sa mocarelom, kao i sladoled McFlurry sa ukusom tiramisua. U ponudi će se naći i španski voćni punč. Ovaj potez dolazi u trenutku kada se lanci brze hrane i ostali restorani u Britaniji suočavaju sa intenzivnom konkurencijom, jer se zemlja suočava sa najgorom krizom troškova života u poslednjih nekoliko decenija.

Mnoštvo rivala je nedavno promenilo svoje jelovnike, kako bi proširili ponudu i uveli više biljnih i jeftinijih opcija.

Video: Burger na laboratorijski način: Nema više ubijanja krava, meso u tanjiru direktno iz epruvete

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>