• 3

4 neočekivane stvari koje su nestale ili im je podivljala cena: Važne su za naš svakodnevni život

Kutije za kokice kao i poklopce, šolje i papirne kese takođe je bilo teško naći.

  • 3
Staklene flaše, kokice, pomfrit i zelena salata

Foto: Pixabay

Svet se suočava sa nestašicom popularnih prehrambenih proizvoda, a poremećaji lanca snabdevanja štete globalnim preduzećima, pokazuju poslednja istraživanja i izveštaju s berza.

Tokom proteklih nekoliko meseci, mnoge naizgled "nevažne" namirnice postale su divlje skupe ili ih je neobično teško pronaći. Blumberg napominje da se kompanije bore da pronađu alternative koje bi ponudile svojim kupcima.

Problem se pripisuje rastegnutom globalnom lancu snabdevanja, uz vrtlog faktora – od nepovoljnih vremenskih prilika i pandemije Covid-19 do geopolitičkih tenzija i ponovnog porasta potražnje – koji doprinose tom pitanju.

U Nemačkoj se pivopije suočavaju sa nestašicom flaša, delom i zbog rata u Ukrajini, koja pivare snabdeva staklom. Pivare u zemlji, koje već plaćaju više za struju i ječam, pozivaju kupce da vrate svoje prazne, prema izveštajima medija.

U Sjedinjenim Državama, kokice su postale izvor brige za gledaoce bioskopa, jer farmeri razmišljaju o odustajanju od kukuruza u korist unosnijih useva. Kutije za kokice kao i poklopce, šolje i papirne kese takođe je bilo teško naći.

pomfrit

Foto: Freepik

 

Problemi nisu poštedeli povrće, a nedostatak zelene salate u Australiji je naveo KFC da stavi kupus u svoje hamburgere. U Velikoj Britaniji, Mekdonalds je morao da racionalizuje potrošnju paradajza, koristeći jednu krišku umesto dve, zbog nestašice usred rastućih troškova zagrevanja. Gigant brze hrane je takođe morao da zaustavi prodaju pomfrita velikih dimenzija u nekoliko zemalja zbog usporenih isporuka i globalne nestašice krompira.

U međuvremenu, singapurski KFC restorani su navodno zamenili pomfrit smesom od vafla. U Keniji, korisnici društvenih medija pozvali su na bojkot lanca brze hrane jer ne koriste krompir lokalnog porekla.

Nedostatak proizvoda je takođe pogodio Japan, što je navelo restorane da povuku određena jela sa svojih menija.

Poruka stručnjaka je da poslovni lideri treba da preispitaju kako i odakle plasiraju proizvode i odakle dolaze. Kroz nove tehnologije i bolje planiranje, navodi se, oni mogu da smanje potencijalna kašnjenja, izgubljene prihode i „stalno gašenje požara“ kako bi upravljali nestašicama.

Video: Zdravi pomfrit i domaći posni umak za samo nekoliko minuta

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dr

    Šta će im flaše nek loču iz burad.

    10
    1

    Podelite komentar

  • Zora

    Ovo su sve bespotrebni proizvodi. Da nema hamburgera, pomfrita, pica i ostalih gluposti, djeca i omladina bi nam bila zdrava. A ne bi sva bila mlitava, a 80% njih debelo, sa velikim stomacima i iks nogama.

    8
    5

    Podelite komentar