• 2

Preskupi proizvodi biće izbačeni sa rafova, možda čak i Nivea

Direktor Kaser je naročito "potkačio" dve kompanije

  • 2
špar

Foto: shutterstock.com

Direktor austrijskog lanca supermarketa Špar, Markus Kaser, ističe da njegova kompanija ne želi da prihvati "neopravdano poskupljenje proizvoda" i najavljuje da bi, ako ne dođe do dogovora, proizvodi pojedinih proizvođača mogli biti izbačeni sa rafova.

Kaser je za radio Oe1 kazao da "pojedini koncerni žele da zarade na ovoj krizi", kao što su Nestle ili Unilever.

- Koliko dobiti ostvaruju na teret potrošača, ne znamo. Meni je važno pitanje da li je potrebno u ovo vreme da međunarodni ogromni koncerni moraju da ostvare 10, 15 ili 20 odsto dobiti od prometa i da to čak i povećavaju. Tu je sigurno dosta ostvareno na teretu potrošača - uveren je on.

Ipak, dodaje da se ne smeju poistovetiti svi koncerni.

Rekao je da Špar cene svakih proizvoda pojedinačno analizira i sarađuje u tome sa dobavljačima koji su na to spremni. Ukazao je da postoje problemi sa onima koji nisu spremni na saradnju i objasnio da vodi najpre razgovor sa koncernima koji najavljuju podizanje cene svojih proizvoda, a ako razgovori ne pomognu - onda se ide u oštrije pregovore.

- Ako nam ništa drugo ne preostaje, onda moramo da uklonimo veći deo proizvoda nekog dobavljača iz regala, jer vidimo i da, kada su proizvodi postali preskupi, potrošači ne žele da ih kupe - istakao je direktor poznatog lanca supermarketa.

Prednost Špara je, kaže, što ima mnogo sopstvenih proizvoda kao alternativu preskupim poznatim markama. Upitan da li bi, na primer, i proizvodi Nivea mogli "izleteti" sa rafova Špara, kazao je da je to apsolutno moguće.

- Sada je velika šansa za domaća preduzeća jer su fleksibilna. Multinacionalnim koncernima je svejedno ako austrijski supermarket izbaci njihove proizvode iz regala - rekao je on.

Ukazuje i da Špar ostvaruje dobit u visini od jedan do tri odsto godišnje, što je potpuno drugačije od 15 ili 20 odsto, i dodaje da se bori protiv onih koji žele da ostvaruju dobit iznad 10 odsto tvrdeći da to moraju da čine.

Video: Evo kako izgleda novootvoreni Lidl u Lapovu: Novi objekat u srcu Šumadije

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • U Sparu

    30. avgust 2022 | 12:00

    Najvise volim da kupim 24 limenke Otakringera za 13,99e 😁

    11
    0

    Podelite komentar

  • Nanx

    30. avgust 2022 | 12:59

    Kad bi kod nas to radili ali nece.. Hoće da nas opljačkaju.. Ubijaju sa cenama.. Bez blama..

    5
    0

    Podelite komentar