• 0

Cilj nam je milion recikliranih uređaja do 2025. godine

Ušteda energije i zelena agenda gotovo su postali najvažniji pojmovi krajem godine

  • 0
Majk Mišel Foto: Yettel

Kompanije širom sveta, kao i one koje posluju u Srbiji lansirale su sopstvena rešenja koja će značajno doprineti da cifre na tom polju budu što povoljnije. Generalni direktor Yettela, Majkl Mišel rekao je za naš portal da je njima održivost u osnovi poslovanja.

Sa njim smo razgovarali i šta su tačno planovi na tom polju, kako su došli do potpuno zelene mreže ali i kako su građani reagovali na opciju Eco bonus koji će im omogućiti da otpad umesto njih skuplja neko drugi.

  • Vaša mreža je 100 odsto zelena, odnosno koristi obnovljive izvore energije. Zašto vam je toliko važna tema očuvanja životne sredine?

Tako je, naša Yettel mreža je 100 odsto zelena, što znači da od 1. januara 2022. godine, sva električna energija koju koristi u potpunosti potiče iz obnovljivih izvora energije. Godinama je naša mreža sinonim za brzu, stabilnu i sigurnu mrežu, a četiri godine za redom proglašeni smo najboljim na UMLAUT-ovom testu. Kvalitet mreže ostaje prioritet, a time što smo postali 100 odsto zelena mreža, idemo korak napred. Nama je održivost u osnovi poslovanja. Procena Međunarodne organizacije rada i WWF-a je da 1,2 milijarde radnih mesta u svetu zavisi od zdravog ekosistema. Zaštita životne sredine je pravac u kom svi treba da idemo, jer je to pametno, odgovorno i važno za budućnost svih nas.

Yettel Foto: Yettel
  • Kako korisnici reaguju?

Zaista sjajno. Počeli smo još pre deset godina, kada smo želeli da damo primer drugima i pokrenemo stvari na bolje. U svim našim prodavnicama zamenili smo plastične kese papirnim. Više od 63 odsto naših korisnika prima elektronski račun, što znači da smo u teoriji spasili skoro 7 hiljada stabala. Pre godinu i po dana pokrenuli smo program reciklaže. Moram da kažem da su rezultati premašili sva naša očekivanja. Zaključno sa današnjim danom zajedno smo reciklirali više od 350 hiljada uređaja, ili 28 tona elektronskog otpada. Želimo da u 2025. godini dođemo do million recikliranih uređaja. Mislim da je elektronski otpad nešto o čemu svi telko operateri treba da vode računa.

Naš najnoviji poziv korisnicima je da aktiviraju Eco bonus, uslugu kojom, jednostavno i lako, biraju da se u njihovo ime reciklira 4,6 kg plastičnog i 2,2 kg papirnog otpada na mesečnom nivou. Procena je da je to količina koju prosečan stanovnik Srbije mesečno generiše. Želeo bih da istaknem da je to dodatna količina otpada koja se reciklira na nacionalnom nivou.

Što se tiče konkretnih reakcija korisnika, kada im damo priliku da nam se priključe, kada im uputimo konkretan poziv na akciju, oni odreaguju fantastično. Podržavamo cirkularnu ekonomiju kroz eko-dizajnirane proizvode, reciklažu i upravljanje električnim otpadom.

Yettel Foto: Yettel
  • Odakle ideja da pređete na obnovljive izvore energije?

Kada smo razgovarali sa korisnicima prilikom osmišljavanja i kreiranja novog brenda, rekli su nam da su im teme poput zaštite životne sredine, klimatske promene, zagađenje ili naprosto boravak u prirodi, veoma važne, posebno mlađim generacijama. Prema Ipsosovom istraživanju iz 2021. godine, mladi ljudi u Evropi starosti od 15 do 35 godina misle da su klimatske promene i ekološke teme najveći izazovi sa kojima se suočava savremeni svet. Nove generacije mogu biti nosioci promene ka održivoj privredi i zelenoj tranziciji. Na nama je da im pružimo priliku i adekvatno obrazovanje. Zaštita životne sredine je pravac u kom svi treba da idemo, jer je to pametno, odgovorno i važno za budućnost svih nas.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>