• 1

Dogovor neće rešiti probleme u vezi sa kvalitetom života: Železničari nezadovoljni Bajdenovom odlukom

Predsednik Džo Bajden potpisao je u petak nacrt zakona o blokiranju štrajka i "prisiljavanju" radnika da prihvate sporazume koji su sindikalni lideri sklopili u septembru

  • 1
Štrajk železničara SAD Foto: Tanjug/AP

Odluka da li ćete slobodan dan iskoristiti da odete kod zubara ili na detetov rođendan, kompromis je za koji železničari brinu da će možda morati da naprave nakon što je Kongres ove nedelje glasao da im se nametne ugovor kako bi izbegli ekonomsku katastrofu koju može da izazove štrajk.

Radnici i njihovi sindikati naglašavaju da se u sporazumu ne spominju dovoljno problemi o kvalitetu života radnika, kao ni bolovanje.

- Odlučio sam da uzmem slobodan dan za rođendan svog sina. Kada sam konačno uspeo da odem kod zubara, pet-šest meseci kasnije, zub je bio isuviše pokvaren za popravku i morao sam da ga izvadim - pojasnio je jedan od železničara.

Kako prenosi AP, američki predsednik Džo Bajden potpisao je u petak nacrt zakona o blokiranju štrajka i prisiljavanju radnika da prihvate sporazume koji su sindikalni lideri sklopili u septembru, iako su četiri od 12 sindikata, među kojima je većina radnika u železnici, glasala da se odbije.

Železničar Šaf rekao je da je obeshrabrujuće, ali ne i iznenađujuće, videti kako Kongres ulazi u rešavanje spora oko ugovora pre roka za štrajk sledećeg petka.

Mnoga preduzeća se oslanjaju na železnice za isporuku sirovina i otpremu svojih finalnih proizvoda, tako da bi štrajk železnice poslao katastrofalan talas u ekonomiji. Putničke pruge bi takođe bile poremećene jer mnogi koriste koloseke u vlasništvu teretnih železnica.

Petogodišnji ugovori uključuju povišice od 24% i bonuse od 5.000 dolara. Ali zabrinutost zbog nedostatka plaćenog bolovanja i zahtevnih rasporeda za koje sindikati kažu da otežavaju radnicima da ikada uzmu slobodan dan dominirali su u razgovorima o ugovoru.

Železnice su odbile da dodaju plaćene dane bolovanja u dogovor na kraju trogodišnjih pregovora jer nisu hteli da plate mnogo više od posebnog odbora arbitara koje je Bajden imenovao ovog leta. Osim toga, železnice kažu da su se sindikati ranije složili da se odreknu plaćenog bolovanja u korist većih plata.

Železnice su se složile da ponude tri neplaćena dana za inženjere i konduktere za medicinske potrebe pod uslovom da su zakazani najmanje 30 dana unapred. Takođe su obećali da će dalje pregovarati o poboljšanju načina na koji su redovni slobodni dani zakazani kako bi radnici bolje znali kada će biti slobodni.

Sindikati kažu da neće prestati da se bore za više plaćenog bolovanja, ali sada će možda morati da sačekaju pregovore o sledećem ugovoru koji počinje 2025.

Video: Jasmina Stojanović: Kako sporo živeti i raditi u ovom današnjem brzom vremenu?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DRagutin

    4. decembar 2022 | 05:38

    Pa kako to sada? Zar u Americi nije med i mleko? Barem tako većina ljudi u Srbiji misli... Naravno da nije jer vladar ovog sveta se brine da svi pate a ne da uživaju u nekom izobilju i harmoniji!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>