Kako je Tejlor Svift "uzdrmala" poziciju vodeće američke kompanije? Debakl doveo do Senata
Sećate se afere koje je propratila turneju jedne od najvećih muzičkih zvezda današnjice?
Pogađate, u pitanju je Amerikanka Tejlor Svift, čiji su fanovi "digli frku" oko prodaje karata preko operatora Ticketmaster. Naime, njeni obožavaoci (26 grupa), poznati i kao Swifties, podneli su tužnu protiv ove kompanije navodeći da je "kriva za prevaru, nameštanje cena i kršenje antimonopolskih propisa".
Ticketmaster je početkom decembra bio primoran da otkaže glavnu prodaju karata na svojoj veb stranici, ostavljajući tako mnoge fanove u razočarenju. Do ovog poteza je došlo zbog prevelike navale.
BBC sada piše da je američka distribucijska kuća naučila "vredne lekcije", nakon ovog skandala, kada je prodaja karata za američku turneju Tejlor Svift za 2023. - prekinuta softverskim napadima.
Njena matična kompanija, "Live Nation Entertainment", kasnije će svedočiti u američkom Senatu.
Napad je preplavio sisteme Ticketmaster-a, što je dovelo do dugih kašnjenja i na hiljade razočaranih fanova, koji nisu mogli da kupe karte za nastupe 34-godišnje zvezde.
- Gledajući unazad, postoji nekoliko stvari koje smo mogli da uradimo bolje - rekao je predsednik "Live Nation"-a, Džo Berhtold, u pisanom svedočenju objavljenom uoči saslušanja u utorak.
Priznajući da je prodaja ovih karata za potrošače bila "užasno iskustvo", on se izvinio mnogim razočaranim fanovima, kao i samoj pevačici.
Ni "specijalna šema" nije pomogla
Ticketmaster se u više navrata suočavao sa kritikama fanova i političara, koji kažu da kompanija "ima previše kontrole nad tržištem muzike koja se emituje uživo" i da "veštački naduvava cene karata" naknadama i uslugama.
Prema stavu senatorke Ejmi Klobučar, koja predsedava komitetom američkog Senata za prava potrošača, Ticketmaster je odgovoran za 70% prodaje karata u SAD.
- Uistinu, nema drugog izbora. To je monopol - rekla je ona za MSNBC prošle godine.
Što se tiče turneje Tejlor Svift, dodala je: "Visoke naknade, prekidi na sajtu i otkazivanje, odnosno sve to što su kupci iskusili, pokazuje kako dominantna tržišna pozicija Ticketmaster-a znači da kompanija nije suočena sa bilo kakvim pritiskom da kontinuirano inovira i unapređuje poslovanje".
Sama Svift je rekla da joj je bilo "mučno" da gleda fanove kako se bore da nabave karte, i da je bila uverena da će Ticketmaster moći da se izbori sa potražnjom. U svom pisanom svedočenju, kompanija je prvi put objasnila kako su njeni sistemi bili meta softverskih "botova" za ilegalno dobijanje karata, piše dalje britanski servis.
Napadi su se desili uprkos korišćenju "proverenih šema", koje zahtevaju od kupaca da se unapred registruju, omogućavajući tako kompaniji da proveri da li su istinski obožavaoci ili ne.
"Znali smo da će botovi napasti... i planirali smo sve u skladu sa tim", napisao je gospodin Berhtold.
Debakl nastao oko turneje pop zvezde iz SAD "izrodio" je saslušanje pred Odborom za pravosuđe, u sklopu Senata, koji će ispitati konkurenciju u industriji prodaje karata.
Video: Počela proslava praznika u Dubaiju: Podignuta zastava Srbije za Dan državnosti
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.