"Projekat NINJA treba da promoviše održive i kvalitetne projekte srpskih startapa, a to će dovesti do privrednog rasta i društveno-ekonomske reforme u Srbiji", istakao je ambasador Japana u Beogradu Takahiko Kacumata na Demo danu u završnici četvoromesečnog NINJA akceleratorskog programa kroz koji je sedam srpskih startapova imalo priliku da se dalje razvija.
Ovaj program je po prvi put organizovan u našoj zemlji i okupio je tehnološke startape koji su u fazi intenzivnog rasta, čije je rešenje već na tržištu i koji su već zabeležili rast na mesečnom ili godišnjem niovu i spremni su za rundu investicije i izlazak na svetsko tržište.
Ambasador je dodao da veruje da je današnji događaj pružio priliku da se izgrade čvrsti odnosi između srpskih startapa i zainteresovanih strana iz Japana i mnogih drugih zemalja ili regiona.
Ispred Afričko-azijske investiciono konsultantske kuće obratio se regionalni direktor Šigeru Handa koji je istakao da srpski ekosistem ima potencijal.
- Uz Vladinu inicijativu za razvoj tehnoloških inovacija i preduzetništva vidimo ogroman potencijal srpskog ekosistema koji sve više dobija na snazi. Programi kao što je NINJA imaju za cilj da pokažu startapima šta je sve moguće uraditi u Aziji i da podstaknu druge da istraže ovo tržište. Smatramo da bi u budućnosti bilo korisno uspostaviti regionalnnu saradnju i nadamo se da ćemo izgraditi jake temelje za dodatno povezivanje regiona Balkana i Japana/Azije.
Prisutnima se obratio i direktor Inicijative Digitalna Srbija Nebojša Bjelotomić koji je naglasio da je jedan od najvećih izazova za naše startape nedovoljna vidljivost na globalnom tržištu.
- Verujemo da je NINJA program omogućio da se predstavimo, ali i hrabro pogledamo u novo, uzbudljivo tržište Azije. Širiti poslovanje ima svoje izazove i ovaj program je startapima ponudio kako potrebnu ekspertizu, tako i potencijalna partnerstva, investicije, upoznavanje prilika i povezivanje sa ključnim akterima novog tržišta i verujem da je to pravi način da podržimo domaći ekosistem.
Nakon obraćanja govornika, usledila je pitch sesija u kojem su startapovi: Tapni, Data Do, Smart Watering, EasyPass, Digital Spark, Zenhire i OmniShop imali priliku da se predstave domaćim i inostranim investitorima.
Program je organizovan od strane Inicijative Digitalna Srbija u partnerstvu sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju.
Video: Šta je pokazao startap skener, kakva je naša scena?
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.