• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Granični prelazi na brzoj pruzi BG-BUD biće na železničkim stanicama, da vozovi ne staju

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Naš najvažniji infrasrtukturni projekat je brza pruga između Beograda i Budimpešte, istakao je Vesić.

  • 1
Goran Vesić Foto: Predrag Mitić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, koji boravi u dvodnevnoj poseti Budimpešti, izjavio je da je formirana zajednička radna grupa koja će se baviti uređenjem saobraćaja na budućoj brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte i najavio da će, kada bude puštena u saobraćaj 2025, granični prelazi biti na samim železničkim stanicama, kako se vozovi ne bi zaustavljali.

“Napravili smo zajedničku radnu grupu o tome kako ćemo urediti saobraćaj na brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte, kako bi granični prelazi sa carinom bili na železnicckim stanicama i u Beogradu i u Budimpešti, Subotici i Novom Sadu i svim drugim, kako vozovi ne bi morali da staju na granici", rekao je Vesić.

Ministar je podsetio da je Srbija završila brzu prugu do Novog Sada u dužini od 75 kilometara i da gradi deonicu do Subotice od 108 km, koja će biti gotova 2024. godine, dok će Mađari njihov deo završiti 2025, kada će se između Beograda i Budimpešte stizati za oko tri sata.

Vesić je rekao da će se kada pruga kroz Srbiju bude gotova stizati za nešto više od sat vremena od Beograda do Subotice.

“Nedavni sastanak predsednika Vučića i Orbana je još jedan dokaz da naše dve zemlje nisu samo prijatelji, mi smo strateški partneri i tako se i ponašamo. Naša saradnja je pre svega politička i ekonomska. Kada govorimo o ekonomskoj, ona je najizraženija kada je u pitanju infrastruktura i ne postoje evropske zemlje koje se brže saobraćajno povezuju i više ulažu u zajedničke infrastrukturne projekte u ovom delu Evrope, od Srbije i Mađarske", naglasio je Vesić.

Kazao je da je jedna od prvih poseta kada je postao ministar bio dolazak njegovog mađarskog kolege Janoša Lazara i da su se tada dogovorili da kada dođe u Budimpeštu nastave razgovore o zajedničkim infrastrukturnim projektima.

Naš najvažniji infrasrtukturni projekat je brza pruga između Beograda i Budimpešte, istakao je Vesić.

Kazao je da ove godine dve zemlje obeležavaju i 140 godina od uspostavljanja železničkog saobraćaja između Beograda i Budimpešte kada je prvi voz iz Beograda stigao u Budimpeštu, koji je dostigao kralj Milan.

“I tada je bila veoma važna povezanost između naša dva grada. Jedan od njih o kojem sam već pričao u Beogradu sa mađarskim kolegom jeste brza saobraćajnica između Bačkog Brega i Nakova, pošto ćemo ove godine potpisati ugovor za izgradnju. Ta brza saobraćajnica će potpuno saobraćajno promeniti granični prelaz sa Mađarskom Bački Breg, koji će postati mnogo značajniji prelaz", naveo je Vesić.

Kazao je da će mađarska strana uraditi dodatne radove na infrastrukturi i da će Bački Breg biti mnogo veći prelaz.

“Kada bude završena brza saobraćajanica, taj prelaz neće biti manje opterećen od Horgoša", naveo je Vesić i doda će se vrlo brzo krenuti u zajedničku rekonstrukciju prelaza Bački Breg, pošto je projekat završen u januar.

Dodaje da bi mađarska trana trebalo da unapredi i prelaz Kelebija koji će postati tzv. "zeleni koridor" .

“Horgoš se već završava i do uskršnjih praznika bi trebalo da bude gotova rekonstrukcija. I sada radimo na tome kako da uspostavimo zajedničku carinu i ubrzamo rad i drumski saobraćaj. Napravljena je i pruga između Subotice do Segedina i oktobra bi trebalo da krene putnički saobraćaj i danas smo razgovarali o tome kakao da uredimo da postoji jedno mesto da ljudi koji koriste voz između Subotice i Segedina prolaze pasošku kontrolu, što će veorvatno biti u Segedinu.

Tako da neće biti strajanja na samoj granici", naveo je Vesić za Tanjug.

Naveo je da će će obavestiti mađarske kolege o našim planovima za izgradnju brze pruge do Niša i dodao da je pre godinu dana bila inicijativa o zajedničkom sastanku ministara transporta Mađarske, Srbije, Bugarske i Turske o nastavku ovog koridora.

Vesić je rekoa da će njego predlog biti da se uključe i Severna Makedonija, Albanija i Grčka i da razgovramo o tome kako bi uz pomoć EU brza pruga između Beograda i Budimpešte mogla da bude urađena i prema Grčkoj, možda i prema Albaniji i Turskoj, kako bi bio povećan kargo prevoz.

“Kada danas razgovarate sa mađarskim prijateljima, koji žele da sarađuju sa Srbjom i zahvaljujući Vučiću i Orbanu nisamo nikada u istoriji imali bolje odnose. Mađarska nas podržava na evropskom putu i pomaže nam da razvijamo zajedničke infrastukturne projekte", naglasio je Vesić.

Na pitanje da prokometariše najavu Vučića da će u maju biti održan samit sa Mađarskom i da će biti formiran Strateški savet sa Mađarskom, Vesić je rekao da će tu svakako jedna od važnih stvari biti i infrastrukturni projekti, s obzirom da je infrastruktura jedan od najznačajnijih vidova saradnje dve zemlje.

Formirana radna grupa

Formirana je zajednička radna grupa koja će se baviti uređenjem saobraćaja na budućoj brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte i najavio da će, kada bude puštena u saobraćaj 2025, granični prelazi biti na samim železničkim stanicama, kako se vozovi ne bi zaustavljali.

“Napravili smo zajedničku radnu grupu o tome kako ćemo urediti saobraćaj na brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte, kako bi granični prelazi sa carinom bili na železnicckim stanicama i u Beogradu i u Budimpešti, Subotici i Novom Sadu i svim drugim, kako vozovi ne bi morali da staju na granici", rekao je Vesić.

Ministar je podsetio da je Srbija završila brzu prugu do Novog Sada u dužini od 75 kilometara i da gradi deonicu do Subotice od 108 km, koja će biti gotova 2024. godine, dok će Mađari njihov deo završiti 2025, kada će se između Beograda i Budimpešte stizati za oko tri sata.

Video: Vesić potpisao ugovor sa studentima: Posao u ministarstvu za njih 23

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>